Valahol a húsgolyónál kezdődött minden. Most pedig már ott tartunk, hogy a KFC az IKEA színeivel hirdeti egyik legújabb éttermét. Utánajártunk a gyorséttermi lánc egyik legújabb marketingfogásának.
Hogy kitől indult az IKEA és a KFC cicaharca, nehéz megállapítani, egy azonban biztos, a híres húsgolyónak fontos szerepe van a dologban. A Twitteren kezdődött ugyanis az az online háború, ahol az IKEA azzal replikázott a KFC posztjára, hogy az általuk forgalmazott, sokak által rajongásig imádott húsgolyókban található az igazi csirke. Jelenleg a két márka évődése kb. 6 ezer interakciót váltott már ki a közösségi oldalon. Egy szó mint száz, az ellentét adott.
Most a KFC villantott egy olyan “marketingpofont” ami egyszerre rendkívül szemtelen és szeretetre méltó.
A gyorsétterem ugyanis sajátos módon hirdeti egyik új éttermét Mallorcán. A sziget egyik fő bevásárló centrumának a Polígono de Son Malferit számít, azonban a környéken inkább mindenki csak úgy hivatkozik a helyre, hogy “ahol az IKEA van.”
Erre építettek a KFC marketingesei is, akik a környéken az IKEA logójának stílusában helyeztek ki plakátokat a “tudod, hol találsz minket” felirattal.
A kampány kreativitása azért rendkívül figyelemre méltó, mert amellett, hogy nyilván nem szép dolog lenyúlni más brandjét, ezt a KFC által megbízott PS21 ügynökség úgy tette, hogy maga az üzenet mégis egyfajta tiszteletet hordoz magában, ugyanis tartalmazza azt a fajta elismerést a bútorvállalat irányába, amit nem jellemző felvállalni.
A PS21 által fejlesztett plakátok és social hirdetések egészen szeptemberig lesznek láthatók. További információért katt ide!
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.