100 éve született a Bauhaus művészeti iskola. Ez alkalomból egy kreatív designoldal felhívására, alkotók százai rajzolták újra nagy márkák logóit a stílus jegyeinek megfelelően.
A 20. század talán legnagyobb hatású művészeti iskolája, a német Bauhaus, minimalista, funkcionalista esztétikája művészek százait inspirálta. Az alapító, Walter Gropius számára az ipar, az élet és a művészet keresztmetszetének megtalálása volt a cél, ez egyesült az általa 1919-ben megalapított Weimari iskolában. Ugyan a létesítmény csak tizennégy évig létezett, a Bauhaus újító látásmódja meghódította az egész világot, és hatása a mai napig meghatározó.
A stílusra jellemző minimalista, funkcionalista látásmód alapjaiban változtatta meg a művészetet és az alkotói felfogást, éppen ezért nem meglepő, hogy a fontos évforduló kapcsán a 99designs kreatív csapata logópályázatot hirdetett.
A grafikusok olyan világszerte ismert márkák logóit alkották újra a Bauhaus stílusában, mint az Adidas, az Apple, a Google, vagy a Netflix. A jellegzetes és időtlennek tűnő megjelenést egyszerű geometriai alakzatokkal, tompított pasztellszínekkel és az egykoron forradalmi áttörést hozó tipográfia alkalmazásával érték el a készítők.
A Bauhaus egyébként több híres magyar alkotót is világhírűvé tett. Az egyik legismertebb Moholy Nagy László fotográfus, konstruktivista festő, ipari tervező, akit Walter Gropius kért fel 1923-ban a weimari Bauhaus oktatói közé. Olyan művészek közé került, mint Paul Klee, Vaszilij Kandinszkij vagy Oskar Schlemmer, és a Bauhaus eszmeiségének egyik védjegyévé vált.
Most pedig következzen néhány kiemelkedő alkotás, ami a pályázatra érkezett. Ha az összes pályaműre kíváncsi vagy, ezen a linken megtekintheted őket!
Forrás: 99designs
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.