Vannak olyan ismert cégek, melyek arculatát és logóját ezer közül is megismernénk. Egy dizájn ügynökség úgy döntött, újra alkotja a híres logók mását, egy teljesen új szemszögből. Te vajon felismered őket?
A logó és arculat egy cég egyik legfontosabb meghatározója. Ezek alapján azonosítjuk be őket, okozhatnak bennünk érzéseket, emlékeket és hangulatokat. Egy ismert logó jellegzetes színei és formái bárhol a szemünk elé kerülnek, egyből megismerjük őket. Az azonban eszünkbe sem jut, vajon hogyan mutatnának, ha a térben elhelyezve más szemszögből, a látószöget 45 fokkal elforgatva, felülről pillantunk rájuk. Vajon felismerjük őket?
Ezen a gondolatmeneten indult el a Why Do Birds dizájn stúdió és létrehozott egy interaktív kvízt, ahol mi is ellenőrizhetjük a tudásunkat a linkre kattintva. Az ötletgazdák segítséget is adtak, ha esetleg bajban lennénk: ha hosszan tartjuk a kurzort egy képen, megjelenik a logó árnyéka, ami alapján már pofon egyszerű a megfejtés.
A cég elég erős önpromóként és márkaépítés céljából a projektet „a riff on the bird’s-eye view”-nak nevezte el.
Az eredmény pedig egyszerre vicces és megdöbbentő. A Coca-Cola felülről nézve kusza kavalkáddá, a McDonald’s egy arany kapaszkodóvá alakul, sőt a T-Mobile konkrétan három téglalappá változik. Ám amorf formák ide vagy oda, valahogy akkor is beugrik egy bizonyos ötlet, melyik logót rejtheti a kép. A cég azt a gondolatot veti fel ötletével, hogy lehet, hogy a multimédia modern korszakában ideje az arculatok és logók világát tovább vinni, és mindhárom dimenzióval tervezni?
Más oldalról vizsgálva azonban, a teszt jó bizonyíték arra is, mennyire számít egy jól átgondolt logó kitalálása, és hogy a forma és a színek együtt hozzák létre egy cég arcát.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.