Új arculattal jelentkezik a Staropramen limitált kiadása


 

A cseh sörmárka ezzel nem csak egy új arculatot kap, de a cég globális üzenetét is módosítani szeretné.
 


0kep_sor_lead.jpg

 

A limitált kiadások mindig jó alkalommal szolgálnak arra, hogy egy márka megújuljon, illetve a jól megszokott keretek közül kissé kimozduljon. A Staropramen ezúttal tovább gondolta az ebben rejlő lehetőségeket. A cseh Cocoon Group által tervezett új Legends go on elnevezésű sorozat egy komplett történelmi időutazásban részesíti a sör kedvelőit: az ital születésének és készítésének fontos momentumait hivatott bemutatni az új desing.

A kreatív cég neve egyébként onnan lehet ismerős a magyar piacon, hogy ők tervezték az új Borsodi és Borsodi Nitro arculatát is.

„A speciális kiadások lehetővé teszik, hogy új történeteket osszunk meg a márkával kapcsolatban, és az új koncepció azért is született meg, mert a cég mondanivalójának hangsúlya egy új témára helyeződött. A Staropramen ősi sörkészítési hagyományaival és a cég öröksége által szeretné vonzóbbá tenni a márkát.”

Nyilatkozta a Cocoon kreatív csapat szóvivője. A készítők az új arculat születésének fázisait is megosztották, sőt a Staropramen eredeti fotódokumentációjából is láthatunk képeket. Ezáltal még hitelesebbé tették a történelmi visszacsatolást, amely a dobozokon, üvegeken és a hozzájuk köthető reklámkampányban szerepel.

 

1kep_sor.png

 

2kep_sor.jpg

 

Azonban még ennél is tovább mentek. Ugyanis az arculat elemei és azok bemutatása is a kor fejlődésének lineáris folyamatával kapcsolódnak össze. Megjelenik a tervezés kezdete, tehát az eredeti ceruzarajzok, az ötlet születése. Ezután egy 2D-s grafika készült, melyen a régi gyártulajdonosok rajzolt portréi is láthatók, ez került a dobozokra, amik így kvázi mesemondókká váltak, és összesen hat történet elevenedik meg rajtuk: a sörgyár indulása, egy oda telepített cseh szobor története, a legendás sörfőzdék és a cég legnagyobb kocsmájának sztorija, az 1900 óra felhasznált egyedi élesztő törzs eredete, de például egy olyan legenda is ahol a drága réz vízforralókat életüket kockáztatva elrejtették a náci katonák elől.

 

3kep_sor.jpg

 

4kep_sor.jpg

 

5kep_sor.jpg

 

Ezek a régmúlt egyik jellemző technikájára, a rézkarcokra hasonlító ábrázolási módon láthatók a dobozokon, söralátéteken, hangsúlyozva a kézművesség fontosságát, a cég erős hagyományokra épülő történelmének metafórájaként.

 

A harmadik fázisa az arculat születésének a kampány részeként elkészült hat reklámvideó, ahol az említett grafikai megoldások 3D-s animált verziója látható.

 

{"preview_thumbnail":"/wp-content/uploads/2022/migra/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/l-rXY40mfMs.jpg?itok=4QZu0JXR","video_url":"https://www.youtube.com/watch?v=l-rXY40mfMs","settings":{"responsive":1,"width":"854","height":"480","autoplay":0},"settings_summary":["Beágyazott videó (Alkalmazkodó)."]}

 

A végeredmény pedig egy izgalmas, korhű és egyszerre modern, elegáns megjelenés lett. Ráadásul arra is remek példa, hogyan lehet összekapcsolni egy kampányon belül a grafika különböző technikai változatait. Az, hogy a cég ezt csak a limitált széria idejére vezetné-e be, vagy teljes arculatváltásra készülnek, egyelőre nem derült ki.

 

Forrás: www.cocoon.cz

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram