Új arculattal jelentkezik a Staropramen limitált kiadása

     

    A cseh sörmárka ezzel nem csak egy új arculatot kap, de a cég globális üzenetét is módosítani szeretné.
     

    0kep_sor_lead.jpg

     

    A limitált kiadások mindig jó alkalommal szolgálnak arra, hogy egy márka megújuljon, illetve a jól megszokott keretek közül kissé kimozduljon. A Staropramen ezúttal tovább gondolta az ebben rejlő lehetőségeket. A cseh Cocoon Group által tervezett új Legends go on elnevezésű sorozat egy komplett történelmi időutazásban részesíti a sör kedvelőit: az ital születésének és készítésének fontos momentumait hivatott bemutatni az új desing.

    A kreatív cég neve egyébként onnan lehet ismerős a magyar piacon, hogy ők tervezték az új Borsodi és Borsodi Nitro arculatát is.


    „A speciális kiadások lehetővé teszik, hogy új történeteket osszunk meg a márkával kapcsolatban, és az új koncepció azért is született meg, mert a cég mondanivalójának hangsúlya egy új témára helyeződött. A Staropramen ősi sörkészítési hagyományaival és a cég öröksége által szeretné vonzóbbá tenni a márkát.”


    Nyilatkozta a Cocoon kreatív csapat szóvivője. A készítők az új arculat születésének fázisait is megosztották, sőt a Staropramen eredeti fotódokumentációjából is láthatunk képeket. Ezáltal még hitelesebbé tették a történelmi visszacsatolást, amely a dobozokon, üvegeken és a hozzájuk köthető reklámkampányban szerepel.

     

    1kep_sor.png

     

    2kep_sor.jpg

     

    Azonban még ennél is tovább mentek. Ugyanis az arculat elemei és azok bemutatása is a kor fejlődésének lineáris folyamatával kapcsolódnak össze. Megjelenik a tervezés kezdete, tehát az eredeti ceruzarajzok, az ötlet születése. Ezután egy 2D-s grafika készült, melyen a régi gyártulajdonosok rajzolt portréi is láthatók, ez került a dobozokra, amik így kvázi mesemondókká váltak, és összesen hat történet elevenedik meg rajtuk: a sörgyár indulása, egy oda telepített cseh szobor története, a legendás sörfőzdék és a cég legnagyobb kocsmájának sztorija, az 1900 óra felhasznált egyedi élesztő törzs eredete, de például egy olyan legenda is ahol a drága réz vízforralókat életüket kockáztatva elrejtették a náci katonák elől.

     

    3kep_sor.jpg

     

    4kep_sor.jpg

     

    5kep_sor.jpg

     

    Ezek a régmúlt egyik jellemző technikájára, a rézkarcokra hasonlító ábrázolási módon láthatók a dobozokon, söralátéteken, hangsúlyozva a kézművesség fontosságát, a cég erős hagyományokra épülő történelmének metafórájaként.

     

    A harmadik fázisa az arculat születésének a kampány részeként elkészült hat reklámvideó, ahol az említett grafikai megoldások 3D-s animált verziója látható.

     

     

    A végeredmény pedig egy izgalmas, korhű és egyszerre modern, elegáns megjelenés lett. Ráadásul arra is remek példa, hogyan lehet összekapcsolni egy kampányon belül a grafika különböző technikai változatait. Az, hogy a cég ezt csak a limitált széria idejére vezetné-e be, vagy teljes arculatváltásra készülnek, egyelőre nem derült ki.

     

    Forrás: www.cocoon.cz