Tipikus Teamviewer hibák és javításuk

    A leggyakrabban előforduló TeamViewer hibákra kívánunk gyors megoldást ajánlani cikkünkkel.

     

    A Teamviewer egy speciális szoftver, mellyel a távoli kapcsolatot, online játékot, desktop megosztást, web konferenciát és filecserét hajthatunk végre földrajzilag egymástól távol eső számítógépek között. A TeamViewer szinte minden desktop és mobil platformon nagy népszerűségnek örved, s lehetővé teszi hogy az emberek platformtól és technológiától függetlenül magas szinten léphessenek egymással interakcióba.

    Előfordulhat azonban, hogy a felhasználók hibákba és problémákba fognak ütközni a TeamViewer használata során. Ezért az alábbiakban összegyűjtöttük a leggyakoribb hibajelenségeket és végignézzük hogyan orvosoljuk ezeket!

    1. Hiba - A TeamViewer nem fut a partner számítógépen amikor kapcsolódunk a Take Control-al.

    Ez a hiba rendszerint azért jelentkezik, mert az alkalmazás nem tud a Take Control-on keresztül kapcsolódni vagy képtelen szinkronizálni a szolgáltatásokat a partner computerrel, amikor megpróbálja felépíteni a Take Control kapcsolatot. A hiba ilyenkor a Take Control és az MSP Remote Management és Monitoring környezetben keletkezik és számos lépésen keresztül orvosolható. Az alábbiak bármelyikét megpróbálhatjuk a hiba orvoslásához:

    1. Próbáljuk újrainstallálni a Take Control-t a másik (partner) computeren és újraindítani a service-t.
    2. Kapcsoljuk ki a Take Control-t az egyedi eszközön azáltal, hogy belépünk a dashboard-ra.
    3. Jobb klikk a target device-on a legfelső panelen és válasszuk az Edit Server vagy Edit Workstation opciókat.
    4. Válasszuk a Remote Access-t
    5. Kapcsoljuk ki a Take Control Configuration-t
    6. Klikkeljünk az OK-ra, majd mentsük a változtatásokat.
    7. Jobb klikk imét a legfelső panelen majd válasszuk a run checks-t, hogy a változtatásokat propagáljuk az eszközök irányába.
    8. Ahogy a check-ek lefutottak, az alul találató summary tab-en győződjünk meg róla, hogy a Take Control nincs installálva.
    9. Ezt követően távolítsuk el a Take Control és a TeamViewer bejegyzéseket az eszközön azzal, hogy a Control Panel > Programs and Features részén.
    10. Távolítsunk el bármilyen Take Control vagy TeamViewer nevű bejegyzést
    11. Miután ez kész, menjünk a C:\Program Files (x86 if 64bit) \Advanced Monitoring Agent (GP if Group Policy)\ lehetősekhez
    12. Töröljük az összes Take Control_*_ setup.exe file-t
    13. Ezt követően Start > Run és írjuk be hogy regedit
    14. Navigáljuk el a következő registry lokációhoz:
      1. 32bit: HKCU\SOFTWARE
      2. 64bit: HKCU\SOFTWARE\Wow6432Node
    15. Távolítsuk el az összes TeamViewer vagy Take Control bejegyezést
    16. Az eltávolítást követően aktiváljuk a Take Control-t minden egyes eszközön azáltal hogy belépünk a Dashboard-ra
    17. Válasszuk ki a Remote Access módot
    18. Kapcsoljuk be a Take Control Configuration-t
    19. Klikk az OK-ra és mentsük a beállításokat
    20. Jobb klikk a felső panelen és válasszuk a run checks-et a változtatások megjelenítéséhez az eszközökön
    21. Ahogy a check-ek lefutottak, menjünk a lent található summary tab-ra és győződjünk meg róla hogy a Take Control aktívként látható-e.

     

    2. Hiba - nem tudunk kapcsolódni a proxy szerverhez

    Amikor az “unable to connect to proxy server” hibával találkozunk, akkor ez általában a hálózaton vagy a proxy protokolban található inkonzisztenciával magyarázható. Ennek megoldásához:

    1. A Search bar-on írjuk be az msconfig parancsot és nyomjunk OK-t.
    2. Amikor megnyílik az alkalmazás, akkor a Boot tab-on válasszuk a Safe módot és indítsuk újra a rendszert
    3. A PC újraindulását követően Control Panel > Internet properties > Connection > Settings
    4. Kapcsoljuk ki a proxy server kapcsolót és klikkeljünk az Apply-ra.
    5. Írjuk be újra az msconfig-ot, kapcsoljuk ki a Safe módot és indítsuk újra először a PC-t, majd a TeamViewer-t.

     

    3. Hiba - dll error

    Ez a DLL hiba merül fel leggyakrabban a TeamViewer használata során, mégpedig ebben a formában:  “TeamViewer: Failed to load resource DLL (Msvcp100.dll)”. Ennek oka az rendszer nem találja a Msvcp100.dll file-t.

    Ennek a megoldása:

    1. Állapítsuk meg a hiányzó dll file helyét.
    2. Töltsük le a file-t, lehetőleg tömörített .zip formátumban.
    3. Tömörítsük ki a file-t és másoljuk a C:\Windows\System 32 folderbe.