Te vajon emlékeznél a világ legismertebb logóira?


Érdekes felmérést készítettek azzal kapcsolatban, mennyire ismerik a híres vállalatok logóit a fogyasztók. Megdöbbentő és vicces eredmények születtek.


Logolead.jpeg

Vannak olyan világmárkák, amik arculatát képesek vagyunk első pillantásra felismerni. Ez nem meglepő, hiszen ez a céljuk, az agyunk a legszebb álmunkból ébresztve is ismerősként fogadja őket. Ehhez viszont nem csak az járul hozzá, hogy mindenhol jelen vannak, hanem az elmúlt évek grafikusai és a tipográfia fejlődése.

A signs.com 156, 20 és 70 év közötti amerikait kért meg arra, hogy rajzolja le minden segítség nélkül a lehető legpontosabban márkák logóit. 

A rajzokat begyűjtötték és elemezték. Arra voltak a legkíváncsibbak, hogy melyiket idézik fel legpontosabban, melyiket rontják el legtöbben a résztvevők. Összesítették az eredményeket, amiből két dolog mindenképpen kiderül: egyrészt nagyon érdekes, mennyire hasonlíthat, és mégis mennyire eltérhet egymástól egy témát ábrázoló rajz. Másrészt egy csomó olyan logó született, amik nem hasonlítanak igazán az eredetire, de cserébe jót lehet nevetni rajtuk. Egy biztos, az kiderült, hogy nem illeszkednek be tökéletesen a kollektív memóriába, egy homályos látomásként léteznek a fejünkben.

Például az Apple termékeit a világon több mint 600 millió felhasználó látja nap, mint nap. Jelen van a telefonokon, az okos órákon, ráadásul a logó kialakítása merőben egyszerűbb, mint például a Starbucks-é, ennek ellenére a megkérdezettek 20%-a tudta csak pontosan lerajzolni.

A leggyakoribb hiba, amelyet három emberből egy biztosan elkövetett, a szár beillesztése volt az alma tetejére, amikor a valóságban nincs. Van azonban egy levél, és bár 15 százalékuk ezt is rossz irányba húzta, az emberek háromnegyede emlékezett arra, hogy ez is az ikon része. Hat százalékuk vörösre festette a logót, talán egy normál piros almára gondolva, míg 72 százalék helyesen azonosította fekete vagy szürke színű emblémát.

Minden 5. ember úgy gondolja, hogy a Foot Locker logóján a játékvezető kalapot visel, pedig nem, és az emberek csaknem fele úgy gondolja, hogy a Starbucks sellő nem visel koronát, pedig de! 

A cég nem csak a rajzokra volt kíváncsi. A résztvevőknek komplett teszt sorozatot kellett kitölteni, emellett személyes kérdésekre is válaszolniuk kellett. Kiderült, hogy az eredmények tekintetében az egyik legnagyobb különbség korban van.

Átlagosan a fiatalabb emberek pontosabb logókat rajzoltak, mint az idősebbek. Ez igaz volt szinte minden márkára, de legjobban a 7-Eleven, a Burger King és az Adidas esetében volt szembetűnő. 

Most pedig jöjjenek a rajzok, amiken érdemes kicsit elidőzni. Egy biztos, nagyon vicces megoldásokat is találhatunk közöttük!

 

kep01_logo.png

kep02_logo.png

kep03_logo.png

kep04_logo.png

kep05_logo.png

kep06_logo.png

 

További részletekért kattint a linkre!

 

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram