Tanulni lehet az Adobe Instagram stratégiájából


Az Instagram, mint jól menedzselt marketing eszköz


01 nyito_1.png

A Facebook által birtokolt, és folyamatosan fejlesztgetett Instagram sokak szerint jelenleg az egyik legjobb marketingplatform. Az Instagram az elmúlt években igazi óriássá nőtte ki magát, legalábbis, ha azt nézzük, hogy több, mint 1 milliárd felhasználóval rendelkeznek. Ami azonban ennél is fontosabb, hogy ennek nagyjából a fele nap-mint-nap belép a közösségi csatornára, ráadásul nem csak nézelődik, hanem aktívan lájkol, posztol, kommentel.

A márkák számára már ez is elég vonzó, ha pedig hozzátesszük, hogy az aktív felhasználók 80%-a követ legalább egy márkaoldalt Instagramon, akkor könnyen beláthatjuk, miért az egyik legforróbb trend az Instagram-marketing a reklámpiacon. Na persze a márkáknak nem elég jelen lenni, hanem komoly tartalomstratégiákat kell kidolgozniuk, hogy elérjék a vágyott sikereket, és habár sokan csinálják ezt jól, vannak, akik még is kiemelkednek.

Az Adobe például egy egyszerűnek tűnő stratégiát alkalmaz olyan sikeresen, hogy több tanulmány is született már az Instagram kommunikációjukról. A képletük pedig egyszerű, és évtizedek óta alkalmazott, a UGC (User Generated Content), azaz a felhasználó tartalom használata.

Az UGC posztok segítségével az Adobe három legyet üt egy csapásra. Egyrészről kiváló tartalommal vannak ellátva, így nem kell házon belül megoldani a tartalomkészítést, másrészről pedig így demonstrálják, hogy mi mindent lehet létrehozni a termékeikkel. Emellett pedig az sem elhanyagolható, hogy rengeteg Adobe terméket használó grafikust tesznek boldoggá, ezáltal pedig a márka iránt még inkább elkötelezetté azzal, hogy megosztják az általuk készített képeket és videókat.

Az egyszerűnek látszó stratégia mögött persze komoly munka is van. Az Adobe több platformon is buzdítja az embereket a saját tartalom megosztására, és már a csatornájuk leírásában is kiemelik a #Adobe_HumanElement javasolt használatát.

Emellett több grafikussal le vannak szerződve, akik készítik nekik a jobbnál jobb, és mások számára is inspiráló munkákat, valamint valljuk be, az sem egyszerű feladat, hogy a rengeteg beérkező képet és videót rendszerezzék, válogassák majd a készítőt is megemlítve megosszák.

Az Adobe stratégiája persze nem alkalmazható mindenkire, hiszen elég komoly „előny” számukra, hogy az általuk forgalmazott szoftverek kifejezetten az alkotói készségre és kreativitásra építenek, azonban ennek ellenére is nagyszerű példát szolgáltatnak arra, hogyan lehet jól marketingezni az Instagramon, amit mi sem mutat jobban, mint az általuk elért elképesztő követő és lájkszámok.

Az Adobe Instagram csatornáját itt találod.

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram