A The Bézier Game célja, hogy javítsa a Photoshop-felhasználók készségeit a toll eszközzel kapcsolatban, amely köztudottan nehezen elsajátítható eszköz a képszerkesztők számára.
A játék a Method of Action nevű weboldalon található, és egy ingyenes eszköz, amelynek célja, hogy a Photoshop és Illustrator felhasználók megértsék a Bézier-görbe működését.
Sok Adobe-programot használónak okozhatott már fejtörést a toll eszköz, és az, hogy miként képes pontosan kivágni a tárgyakat a képekből. Olyan mintha az eszköznek saját akarata lenne, de most ennek megértésében segíthet a The Bézier Game.
A játék egy sor alakzatot hoz létre, amelyeket a felhasználóknak ki kell választaniuk a toll eszköz használata közben. A korai szintek felvázolják, hogyan lehet a legjobban megközelíteni az egyes mintákat, és milyen egyéb kezelőszervekre, például az Alt és a Shift billentyűre van szükség az objektum sikeres kiválasztásához.
A játék oktatóprogramokkal kezdődik, hogy a felhasználók megismerkedjenek az eszközzel, és megértsék, hogyan kell játszani a játékot. Miután a bevezető példákat elsajátították, a játékosok sokkal nehezebb kiválasztandó tárgyakkal találják magukat szemben, például egy autóval, egy villáskulccsal és egy gemkapoccsal.
A játék azt is megmondja a felhasználóknak, hogy hány csomópontot, vagyis horgonypontot kell használniuk a szint teljesítéséhez.
A Bézier Game-et Mark MacKay készítette, aki más játékokat is készített, hogy segítsen a tervezőknek az Adobe eszközeinek megértésében és elsajátításában. Ezeki közé tartozik a Boolean Game, amelyet a Boolean vektorműveletek gyakorlására terveztek, a ShapeType, amellyel a felhasználók a betűk formázását gyakorolhatják, a Color, amely a színharmóniák gyakorlását segíti, és a KernType, amely a betűtávolságok kialakításában segíti a tervezőket.
A MacKay kínálja továbbá a Method Draw-t, amely egy "egyszerű és könnyű vektorszerkesztő a webre". Nem szükséges regisztráció, és nyílt forráskódú, a kód megtalálható a GitHubon.
Mi az a Bézier?
A Bézier Game a Bézier-görbére utal, egy parametrikus görbére, amelyet a számítógépes grafikában és olyan programokban használnak, mint a Photoshop és az Illustrator. A diszkrét "vezérlőpontok" halmaza egy képlet segítségével egy sima, folytonos görbét határoz meg. A Bézier-görbét Pierre Bézier francia mérnökről nevezték el, aki az 1960-as években a Renault autók karosszériájának görbéinek tervezéséhez használta.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.