A Vicious Cycle Michael Marczewski egyéni projektje. A rövid videóban olyan robotokat láthatunk, akik ismétlődő feladatsorokat végeznek, ám ezután érdekes fordulatot vesznek az események.
Michael Marczewski animátorként dolgozik a ManvsMachine-nél Londonban. A közel 4 perces alkotást szabadidejében készítette el egy év alatt, mely számos fesztiválon részt vett, a Vimeon pedig a kiemelt videók között is szerepelt. A Cinema 4D-n kívül Michael munkája során Photoshopot is használt. A videóban találkozhatunk felszolgáló, bányász, favágó, vagy éppen olyan robottal, amelyik elemeket cipel felfelé egy végtelen futószalagon.
Vicious Cycle from Michael Marczewski on Vimeo.
"Mindig is lenyűgöztek a bonyolult mechanizmusok" - mondta Michael. "elkezdtem ilyen témában próbálgatni bizonyos dolgokat a Cinema 4D-ben. Azután jött az ötlet, hogy ezeket a mozgásokat össze lehetne kapcsolni robotokkal. Az eredeti elképzelésem egy kamu oktatóvideó készítése volt, ahol a robotok különböző feladatokat mutatnak be, aztán minden felgyorsul, majd elromlik. Úgy gondolom, hogy a meghibásodások számos vicces pillanatot kreálnak a filmben."
A Vicious Cycle érdekessége, hogy az elkészítéséhez Michael egy maroknyi kulcsképkockát használt csupán. "Úgy terveztem meg a mozdulatokat, hogy egyszerűek, mégis hatásosak legyenek és vizuálisan is jól nézzenek ki." Az animációk 80 százaléka dinamikus, ám néhány részletet kézzel kellett elkészíteni.
Ilyen például az a jelenet ahol a felszolgálórobot a tányérokat egy futószalagra rakja. "Az egyetlen animációval készült tárgy ebben a részletben a sushi tál, amit a tartóból vesz ki a robot. Azt, hogy akkor essen a tál a tálcára, amikor az a tartó alá ér, egyszerűen túl nehéz volt megcsinálni. Szerintem el tudtam volna készíteni, ha van még rá időm." Ezen kívül kézi animációk vannak abban a jelenetben is, ahol a robot a fát vágja és ahol a baseball labdát elüti, egy másik pedig elkapja.
Az egyik legnehezebben elkészíthető rész a bányászó robot volt. Itt a felgyorsulás hatására egy ásvány kirepül a kőből és a másik robotot fejbe találja, az ráesik a kőre, csákányos kollégája pedig a következő suhintásnál őt találja el. "Ennek a dinamikus elkészítése egy igazi rémálom volt" - meséli a művész. Egyszerűen nem sikerült elérnem, hogy a második robot pontosan oda essen, ahova szeretném. Szóval végül vágtam egyet a szerkesztésnél és két változatot készítettem, ami nagyon sokat segített. A végeredményt tekintve ez a szerkesztés elég észrevehetetlen - legalábbis remélem."
Az olyan Cinema 4D felhasználóknak, akik dinamikus animációkat szeretnének kipróbálni, Marczewski a következőt javasolja: "próbálkozzatok és ne adjátok fel. Ha élvezed az alkotás folyamatát, akkor nagy megelégedést fog okozni, ha egy problémára megtaláltad a megoldást, vagy hogy kitaláltad, hogy egy alakzat milyen mozdulatoknak köszönhetően kelt természetes hatást."
(Maxon)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.