Rés a pajzson: az Apple is tudja, hol a hiba


Az Apple nagy gondja, hogy nem rendelkezik olyan okostelefonnal, amilyet a felhasználók igazán szeretnének.


Javában zajlik az Apple kontra Samsung per legújabb fejezete, az évek óta tartó pereskedés azonban lassan kezd annyira unalmassá válni, hogy szinte senki sem érdekel, mi lesz a vége. A mostani etap azonban egy nagyon érdekes fejleménnyel is járt, mégpedig azzal, hogy kiszivárgott néhány titkos Apple-dokumentum. Ezekből sok minden kiderül, a legmeglepőbb azonban talán az, hogy a vállalat pontosan tudja, hogy a jelenlegi termékpalettával nem tudja lefedni a felhasználók igényeit.

Néhány éve az iPhone még státusszimbólumnak számított, manapság azonban már csak az egyik telefon a sok közül. Szinte semmilyen (objektíven mérhető) szempontból nem számít a legjobbnak, az Apple és a felhasználók legfeljebb csak a nehezen megfogható felhasználói élménybe kapaszkodhatnak. Tény, hogy Steve Jobs nagyon jól kitalált sok mindent. Például azt, hogy nem kell túl nagy kijelző, mert akkor a telefont nem lehet egy kézben tartani. Vagy, hogy egy táblagép, arra, amire az Apple kitalálta, igazán csak akkor jó, ha nagy a kijelzője. A helyzet azonban az, hogy a trendeket nemcsak az Apple, hanem a versenytársak is alakítják, még ha erre több időre is van szükségük. Ezért fordulhatott elő, hogy bár Jobs soha nem akart kisebb tabletet, a vállalat a piaci igényekre reagálva végül mégis kénytelen volt kiadni az iPad minit (igaz, Jobs ekkor már nem élt).

Az Apple a telefonoknál azonban még nem lépett – tavaly ugyan az iPhone 5C egyfajta elmozdulás volt az olcsóbb termékek felé, de a műanyag tokba csomagolt iPhone 5 ára nem volt elég vonzó, a telefont nem is vették az emberek. Az Apple éppen ezért az elmúlt évek robbanásszerű piaci növekedéséből kimaradt; nincsen olyan terméke, amelyeket az igazán népszerű kategóriákban indíthatna. Az elmúlt három évben a legjobban a 300 dollárnál olcsóbb okostelefonok valamint a nagyméretű, 4 colos képátlónál nagyobb kijelzővel szerelt mobilok részpiaca nőtt, logikus módon az Apple nélkül. Ez persze nem feltétlenül kellene, hogy baj legyen, azonban ha azt is hozzávesszük, hogy az Apple eladásai csökkenő ütemben nőnek, akkor azért sejthető, hogy a piac és az Apple nem ugyanabba az irányba tartanak.

Az Apple számára szokatlan lehet egyébként az is, hogy nem tudja irányítani a piacot, sőt mi több, alkalmazkodnia kell(ene) a versenytársak által diktált trendekhez. Emellett a vállalat számára az sem kedvező fordulat, hogy az utóbbi években, főleg a Samsung Galaxy S sorozat megerősödése miatt, elvesztette exkluzivitását a szolgáltatóknál, így már nem feltétlenül tudja ugyanazt a nyers, csak a saját érdekeket előtérbe helyező üzletpolitikáját sem folytatni.

Meglátjuk, hogy az Apple hogyan fog tudni kimászni ebből a lefelé tartó spirálból; a vállalat hagyományosan ősszel jelenti be a termékeket, így idén is várhatóan szeptemberben vagy októberben derül ki, hogy az iPhone 6 milyen verziókban és milyen áron érkezik. A pletykák szerint nagyobb kijelzővel szerelt változat biztos lesz, és nem elképzelhetetlen az sem, hogy most már egy tényleg olcsó készüléket is kiad az Apple – de egyelőre minden csak feltételezés.

Csatlakozzon Ön is Facebook oldalunkhoz!

(Geeks.hu)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram