Prada liszttel a sütemény is finomabb lenne?


Tiffany joghurt, Prada liszt, Louis Vuitton kolbász: milyen lenne, ha a boltok polcain találkoznál ezekkel? Vajon a kosaradban landolnának? Egy izraeli grafikus a márkák abszurditását megmutatva merész csomagolásterveket készített.


keplead_8.jpg

 

Már szinte mindenki hallott olyan márkákról, mint az Prada vagy a Chanel, ám a legtöbb ember számára egy-egy ilyen luxus darab beszerzése csupán álom, általánosságban nem ilyen kaliberű kiegészítőkkel, ruhákkal van tele a lakásunk. Éppen ezért sokak számára ezek a márkák az elérhetetlenséget, a luxust és a kifinomultságot jelképezik. Viszont akadnak olyanok is, akik úgy gondolják ezek a cégek a felesleges rongyrázást, pénzkidobást és a túlárazott termékeket takarják. 

Peddy Mergui izraeli művészt ezen az ellentmondáson indította el azon a gondolatmeneten, hogy mégis milyen lenne, ha a mindennapi élelmiszereink, mondjuk a liszt vagy a joghurt csomagolását készítenék a menő divatházak? A művész 16 cég arculatát felhasználva hozta létre a Wheat is Wheat is Wheat nevet viselő projektet, hogy rávilágítson arra, a csomagolás és a neves márkák ismerete mennyivel változtatja meg a felfogásunk. Hiszen a benne lévő termék végül is ugyan az, legyen szó narancsról, lisztről vagy kolbászról.

A művész különösen figyelt arra, hogy grafikailag tökéletesen passzoljon a megjelenés az eredeti cégek arculatához. A jellemző színek, díszítési motívumok, de még a csomagolás anyaga és kivitele is tökéletesen beleilleszkedik a divatcégek brandjéhez. Olyannyira, hogy teljesen hihetővé és elképzelhetővé váltak annak ellenére, hogy közben a kész termék teljesen ellentmond a valóságnak.

Vajon tényleg ennyire befolyásolnak minket a cégek által kialakított presztízs termékek vásárláskor? Amiatt veszünk meg egy menő divatcég által gyártott ruhadarabot mert az jobb? Vagy csupán azért, hogy mások is lássák, mi ezt megtehetjük?

Mergui sorozata egyszerre humoros és provokatív. Nem válaszokat ad, hanem sokkal inkább kérdéseket ébreszt bennünk, sőt, a képek megtekintése után, talán legközelebb kicsit másképp válogatunk a szupermarket polcain sokasodó termékek között.

 

kep01_30.jpg

kep02_33.jpg

kep03_20.jpg

kep04_10.jpg

 

A sorozat további képeiért kattints a linkre!

 

(Peddy Mergui)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram