Vajon, ha a boltban is így szerepelnének ezek a termékek, levennéd őket a polcról?


Számos egészségesnek hitt élelmiszerről, ha közelebbről megvizsgáljuk miket is tartalmaz, épp az ellenkezője derül ki. Erre és a tudatos vásárlásra szeretné felhívni a figyelmet az Amica Blog meghökkentő csomagolásterveivel.


Egy termék felcímkézésénél a cégek természetesen az adott áru pozitív tulajdonságait igyekeznek kiemelni. Legyen szó a színek és minták használatáról, a jól átgondolt feliratokról, vagy akár a terméket kísérő reklámokról és reklám kampányokról.

A gyártókat alapvetően törvény kötelezi arra, hogy hamis információkat nem rakhatnak a csomagolásra, illetve arra is, hogy minden összetevőt fel kell tüntetniük, annak érdekében, hogy a vásárló pontosan tájékozódhasson.

A cégek azonban ezt könnyen kijátsszák az eladhatóság érdekében, elég egy olyan csomagolásterv, mely tele van pozitív megerősítéssel, illetve ha a termék egészségesebb összetevői kiemelt helyen szerepelnek. Így találkozhatunk az ilyen jól hangzó mondatokkal is, mint például, hogy hozzáadott zsírt nem tartalmaz, vagy a magas fehérjetartalom. Ezeknek pedig a legtöbben be is dőlnek. A kevésbé egészséges részletek, persze általában a legkisebb betűkkel, alig észrevehetően szerepelnek.

Ám mi történne akkor, ha ezeknél az ismert, márkás termékeknél nem a pozitív, hanem a negatív beltartalom lenne kiemelve. Vajon akkor is gondolkodás nélkül a kosarunkba landolnának?

Ezzel a gondolattal játszottak el az Amica Blog szerzői és újra terveztek néhány népszerű termékcsomagolást, megmutatva mennyi egészségtelen összetevőt is tartalmaznak, amit nem szabadna figyelmen kívül hagynunk.

Szándékosan olyan termékeket választottak, melyek alapvetően az egészségesebb ételkategóriákba tartoznak. A legtöbb élelmiszerben kiemelt negatívum a cukor, és még ha a megjelölt tartalom nem is tűnik olyan hatalmas mennyiségnek, rendszeres fogyasztás mellett, komoly negatív hatásai lehetnek szervezetünkre.

 

kep1 (1).png

kep2 (1).jpg

kep3 (1).jpg

kep04 (1).png

kep05 (1).jpg

kep06 (1).jpg

 

A The Amica Blog gondolatébresztő kampánya szeretné az embereket a tudatosabb vásárlás irányába terelni, illetve felhívni a figyelmet arra, hogy ne dőljünk be olyan könnyen a reklámszövegeknek és a hívogató termékcsomagolásoknak.

Ha kíváncsi vagy még több, újra gondolt csomagolástervre, kattints a linkre!

 

(Amica International)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram