Nincs több 3D a Photoshopban

    A teljesen új Adobe Dimension váltja a nem túl kifinomult 3D motort.

    Az Adobe Photoshop egy hihetetlenül sokrétű és sokoldalú, de egyben bonyolult szoftver is. Ezért sem olyan nagy baj, hogy az egyik legkevésbé ismert és használt funkcióját teljesen el fogják távolítani.

    Bár az Adobe Photoshop sosem volt a 3D-s munka szinonimája, de jó pár éve már rendelkezik ezzel a funkcióval. Az Adobe Dimension (korábban Project Felix) bevezetésével azonban a 3D-s munkaterület valóban nagyobb fontosságot kapott. Ezért az Adobe bejelentette, hogy eltávolítja a Photoshopon belül az alapvető 3D motort, ami szükségessé teszi a 3D munkaterület minden interakciójának, a 3D nyomtatásnak, a normál és bump térképeknek, a világítási effekteknek, a gömbpanorámáknak, valamint az összes 3D formátum importálásának és exportálásának eltávolítását, néhány más egyéb lehetőség mellett.

     

     

    Néhány olyan funkciót is eltávolítanak, amelyet a fotósok használtak. Ilyen például a gömbpanorámák és különösen a fényhatások. A világítási effektek (amelyeket az eddigi GPU támogatású 3D funkció nélkül is elérhetőek) eddig sem hoztak túl látványos eredményeket nem úgy tűnt, így esetleg számíthatunk rá, hogy idővel modern formában újra viszontlátjuk ezt a lehetőséget.

     

     

    Ebben a photoshopCAFE által készített videóban megismerheted a megszüntetés részletes okait, valamint néhány módszert, amelyekkel a régebbi verziókkal továbbra is hozzáférhetsz ezekhez a funkciókhoz.