Nagy változást hozhat a szépségiparban az Unilever új kampánya!

    A nagyvállalat az új Pozitív Szépség program bevezetésének részeként úgy döntött, minden szépség- és testápolási márkájának csomagolásáról és reklámjaiból elhagyja a „normál” szót. Hogy miért is olyan nagy lépés ez? Mutatjuk!

    unilever leadkep.jpeg

     

    A szépségipar az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül. Ez pedig nemcsak a természetes összetevők felhasználását, és a környezetkímélő megoldásokat segítette elő, de a reklámiparban és a dizájn területén is számos átalakulást hozott. Egyre inkább elmondható, hogy a “body positive” attitűdöt több világmárka szeretné magáénak tudni. Ez a hozzáállás pedig pozitív hatással lehet a társadalomra, és a saját önképünkre is.

    Az Unilever legutóbbi bejelentése is komoly mérföldkő lehet ebben a folyamatban, még ha elsőre csupán apróságnak is tűnhet. A cég által forgalmazott szépség- és testápolási márkák csomagolásáról és reklámjaiból elhagyja a „normál” szó használatát.

    Tény, hogy csak egy kifejezésről van szó, de mit is jelent valójában a normál? Ki számít normál típusúnak? Mi tartozik ebbe a kategóriába?

     

    unilever kep1.jpg

     

    Valószínűleg ezek a kérdések indították el az Unilever kutatóit is, akik kilenc országban végeztek közvéleménykutatást, tízezer fő részvételével. Az eredményből kiderült, hogy:

    • A megkérdezettek több mint fele (56%) úgy gondolta, hogy az emberek kirekesztve érezhetik magukat a szépségipar kommunikációja, tevékenysége miatt.
    • A megkérdezettek azt szeretnék látni, hogy a szépség- és testápolási ipar nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy a fogyasztók jól érezzék magukat, mint arra, hogy jobban nézzenek ki (74%).
    • Az emberek több mint fele (52%) állítja, hogy vásárlás előtt nagyobb figyelmet fordítanak egy vállalat társadalmi kérdésekben kifejezett álláspontjára.
    • Tízből hét ember egyetért abban, hogy a „normál” szó használata a termék csomagolásán és a reklámozás során negatív hatást kelt. A fiatalok – 18-35 évesek – körében az így válaszolók aránya tízből nyolc.

     

    unilever kep22.jpg


    Az Unilevernek egyébként a „normál” szó elhagyásáról szóló döntése csupán az egyike annak a számos lépésnek, amit annak érdekében tesz, hogy a szépségideálok hagyományos értelmezését megkérdőjelezze és támogassa a szépség befogadóbb megközelítését. A cég a márkahirdetéseiben sem módosítja digitálisan a modellek testformáját, méretét, arányát vagy bőrszínét, sőt elkötelezett afelé, hogy növelje azoknak a hirdetéseknek az arányát, amelyek különböző alulreprezentált csoportokból származó embereket ábrázolnak.

     

     

    További részletekért kattints a linkre!