Az oktatási intézmény a jövőben modern, ugyanakkor jól felismerhető grafikai megoldásokkal jelenik meg az online és nyomtatott felületeken.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Magyarország leghosszabb ideje folyamatosan működő egyeteme, egyike az ország legnagyobb és legtekintélyesebb felsőoktatási intézményeinek. Még Pázmány Péter esztergomi érsek alapította 1635-ben Nagyszombatban, késöbb Mária Terézia királynő áthelyezte Budára, 1784-ben, II. József uralkodása idején pedig Pestre költöztették. Egy ilyen komoly múltú egyetemnél, nem meglepő, hogy ragaszkodnak a hagyományokhoz, éppen ezért sem egyszerű feladat az intézmény esetében az arculatváltás.
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem szerint az új brand legfontosabb célja, hogy méltón tükrözze azt a pozíciót, amelyet az egyetem Magyarország legnépszerűbb és legrégebbi intézményeként, a rangsorok vezetőjeként betölt a hazai felsőoktatásban, mindezt korszerű, felismerhető és megkülönböztethető módon.
Természetesen az arculat átalakítása nemcsak a kreatív munkát foglalja magában. A tényleges tervezés előtt fókuszcsoportos vizsgálatokat és stakeholder-interjúkat is tartalmazó kutatást készítettek az ELTE identitásának, értékeinek és erősségeinek összegzéséről. Ennek eredményeként az iskola tudomány presztízse mellett indokolt volt megjeleníteni a megújulás képességét és a nyitottságot is.
Az új címer-logó mellett az arculat hangsúlyos eleme lett a már fogalommá vált „ELTE” rövidítés is, valamint a szintén a címer keretére utaló kettős kör, amelynek zártságát apró megszakítások oldják. Ezek a grafikai elemek mind a megújulást és a modernizációt hangsúlyozzák.
Az új arculatot belső gyártásban készítették. A logóterv Tóth Teodóra munkája, az arculat véglegesítése pedig Laborc Zsófia grafikus közreműködésével történt. Az ELTE elemei a következő hetekben fokozatosan jelennek meg majd az iskola online és egyéb felületein.
További információkat a témában itt találsz!
(ELTE)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.