Az Amazon háromszor több okoshangszórót adott el, mint amennyit a Google.
Az okoshangszórók iránti keresletet az Amazon keltette fel az Amazon Echo segítségével 2015-ben. Azidőtájt még rétegterméknek tekintették a virtuális személyi asszisztenssel ellátott hangszórót, napjainkban azonban ezek a termékek a legmenőbb kütyük közé tartoznak.
Az Amazon Alexára építő Echo szériájának egyik legfőbb riválisa a Google Home sorozata. Az Echo modellek között több különböző változat is van, kettő pedig kijelzőt is tartalmaz. A Google a normál Home változat mellett a Home Mini és Home Max nevű okoshangszórót is kínál, a triót pedig a Google Assistant okosítja fel. Nemsokára érkezik egy kijelzőt tartalmazó változat is.
Az Amazon és a Google versenytársai közé a következő cégek termékei tartoznak: Microsoft Invoke (Cortana-alapokkal), az Apple HomePod (Siri-alapon), illetve a közeljövőben jelenik meg a Sony Google Assistant-alapú, illetve a Samsung Bixby-képes okoshangszórója.
A CIRP felmérése szerint idén szeptemberig az Amazon összesen 20 millió Echo terméket szállított le, míg a Google-nek csupán 7 millió Home modellt sikerült értékesítenie. Az Amazon 18 hónapos előnyben van, amit egy egyedi marketingstratégiájával is megfejelt. A kategóriában a háború az Amazon és a Google között a legnyilvánvalóbb.
Mire használhatunk egy okoshangszórót? Vezérelhetjük vele az otthoni okoseszközöket, zenét tudunk streamelni, információt kérhetünk különböző dolgokról, tőzsdei árfolyamokról, különböző sporteseményekről, időjárásról, esetleg Ubert rendelhetünk. A funkciók választéka egyre bővül, ezért a Gartner szerint 2021-re ez az ágazat 3,5 milliárd dolláros piaccá fog bővülni.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.