A Bringázz a Munkába! kampány egy biciklizésre buzdító kezdeményezés, mely idén már 16. alkalommal került megrendezésre. A program keretein belül az is kiderült, mik hazánk legbringásabb városai!
Májusban indul a tizenhatodik Bringázz a munkába! kampány. A tavasszal és ősszel egy-egy hónapon át tartó, biciklizést népszerűsítő kezdeményezés újra emberek ezreit ültette nyeregbe. A cél idén is az volt, hogy minél többen kipróbálják, mennyivel egyszerűbb, olcsóbb, egészségesebb és környezetkímélőbb kerékpárral munkába járni.
A május 6-tól 31-ig tartó tavaszi, illetve a szeptember 9-től 22-ig tartó őszi, nyereményjátékkal összekötött kampányt a Magyar Kerékpárosklub szervezte, ezúttal is az Innovációs és Technológiai Minisztérium és az Aktív Magyarország támogatásával.
Vidd be kedvenced a munkahelyedre! – ez lett az idei szezon jelmondata, ugyanis számos munkahelyen megengedett már, hogy a dolgozók bevigyék magukkal házi kedvencüket, ezáltal oldottabb hangulatot és sokkal kellemesebb légkört teremtve.
A szervezők ezzel szerettek volna párhuzamot állítani, miszerint a munkába kerékpározás is hasonlóan jó hatással van az emberekre, ám a felsoroltak mellett számos egyéb járulékos haszna is van: serkenti a vérkeringésünk, erősiti az ízületeinket, segít a stressz levezetésben, megszabadít a plusz kilóktól, sőt a rendszeres biciklizés csökkenti egyes rákbetegségek kialakulásának kockázatát is.
Most a csapat elkészítette az év végi kampányértékelőt, ami fantasztikus adatokat hozott: a csatlakozó 8675 ember idén több mint 906 ezer kilométert tekert összesen, vagyis 255-ször tekerték le a Giro d’Italia 2019-es távját.
Az is kiderült, hogy a főváros mellett, Szeged lett hazánk legbiciklisebb városa, messze megelőzte a második és harmadik helyen álló Debrecent és Székesfehérvárt a letekert napok számával.
A kampány részeként, a biciklisek használtak egy applikációt, mely rögzítette a megtett utakat. Ennek segítségével készültek hőtérképek is, amin tökéletesen látszik, merre tekertek a legtöbben. A végeredmény lenyűgöző, a színekkel megjelenített utak komplett műalkotásnak tűnnek, amit maguk a biciklisek „festettek”, hiszen mindenki nyomot hagyott a képen.
A több mint egy évtizedes hagyományra visszatekintő Bringázz a munkába! kampánysorozat első alkalommal, 2007-ben került megrendezésre, és a következő öt éven keresztül minden évben megtartották. Pár év szünet után aztán 2018-ban indult újra, idén pedig ismét két alkalommal lehet csatlakozni.
Az évek során több mint 50 ezer embert mozgatott meg a kezdeményezés, akik összesen több mint 10 millió kilométert tekertek le, ezzel körülbelül 300 millió forintnyi benzint spóroltak meg, és bőven egymillió tonna feletti szén-dioxid kibocsátását kerülték el.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.