Magyar siker a Pentawards csomagolásdizájn versenyén


A londoni design versenyen, „Body” kategóriában díjazták bronz minősítéssel a magyar tulajdonú Vajda-Papír Ooops! márkájához készített toalettpapír csomagolást, ami nemcsak formabontó, de praktikus és újrahasznosítható is egyben.


keplead_3.jpg

 

A Pentawards egy nemzetközi csomagolástervezési díj, melynek célja, hogy összehozza és inspirálja a designereket, illetve felhívja a figyelmet a csomagolás tervezés fontosságára. A zsűri hat kategóriában választott ki a nyerteseket, a magyar cég a Body kategóriában nyerte az elismerést.

A formabontó csomagolást a 15 éves szakmai múlttal rendelkező ti:me Agency-vel közösen fejlesztette ki a Vajda-Papír.

kep01_1.png

Ha valami igazán újat akarsz létrehozni, célszerű törölni minden emléket. Mi is így tettünk. Nem brief alapján dolgoztunk, hanem a klasszikus terméktervező módszerekkel lépésről lépésre teljesen az alapoktól mértük fel az aktuális igényeket.” – nyilatkozta korábban a Kollmann Áron, a ti:me Agency ügyvezető igazgatója.

Az Ooops! USE termék megalkotásánál tehát fontos szempont volt például egy kutatás, ami a fogyasztók megváltozott igényeinek felméréséről szólt. Ennek az lett az eredménye, hogy kevés a tárolásra alkalmas hely az otthonokban, és kellemetlen a hatalmas toalettpapír-csomagokat hazacipelni.

A USE egy olyan toalettpapír lett, amiben 9 hagyományos gurigának megfelelő mennyiségű papír fér el, ám méretében sokkal kisebb. A tervezés során a keménypapír gurigát kivették a tekercs közepéről, hiszen a csomagolás maga a tartó, így még több anyagot és helyet spóroltak meg a fejlesztésénél. Ráadásul dekoratív kinézete miatt, a hazavitele is kellemetlenségektől mentes, ugyanis a felhasználok, ezt is sérelmezték a kutatás során.

Az új formának köszönhetően ráadásul újrahasznosíthatóvá vált, hiszen a kiürült tartót papírszemetesként lehet tovább használni. 

kep02_24.jpg

A Vajda-Papír vonzódik az egyediséget adó innovációkhoz és tudatosan kutatja azokat. Fő gyártói márkánkkal, az Ooops!-szal pedig egyre több környezettudatos, új ötletek és fejlesztések iránt elkötelezett higiéniai termékhasználó figyelmét szeretnénk felkelteni márkánk és vállalatunk iránt. Ügynökségünk, a ti:me Agency csapata sokévnyi együttműködésünk után már pontosan érzi, hogy üdvözöljük és minden erőnkkel támogatjuk a proaktív kezdeményezéseiket.” - nyilatkozta Varga Orsolya, az Ooops! márka marketing managere.

A ti:me Agency csapata csapata a 2Republic Reklámügynökségből történő átalakulása után több szakmai sikert is bezsebelt, ugyanis nem ez az első nemzetközi díja a magyar tulajdonú Vajda-Papír Ooops! márkájához készített toalettpapír csomagolásukkal. 

Korábban, az A’ Design Award & Competition megmérettésén csomagolástervezés kategóriában szereztek bronz elismerést ugyanezzel a termékkel. A két díj egyaránt arra mutat, hogy az Ooops! márkaépítésében komoly tudatosság figyelhető meg, illetve rávilágít az ügynökség kísérletező, formabontó gondolkodásmódjára is.

 

kep03_17.jpg

 

A csomagolásterv készítői :

Kreatív director: Kollmann Áron

Senior account manager: Ungvári Tímea

Team leader: Buzási Szilveszter

Junior account manager: Budai Petra

Copywriter: Henzler Anna

Graphic designer: Fiertelmeister Anita és Orosz Attila

3D artist: Varga Tibor

Képek és forrás: kreativ.hu

 

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram