A londoni design versenyen, „Body” kategóriában díjazták bronz minősítéssel a magyar tulajdonú Vajda-Papír Ooops! márkájához készített toalettpapír csomagolást, ami nemcsak formabontó, de praktikus és újrahasznosítható is egyben.
A Pentawards egy nemzetközi csomagolástervezési díj, melynek célja, hogy összehozza és inspirálja a designereket, illetve felhívja a figyelmet a csomagolás tervezés fontosságára. A zsűri hat kategóriában választott ki a nyerteseket, a magyar cég a Body kategóriában nyerte az elismerést.
A formabontó csomagolást a 15 éves szakmai múlttal rendelkező ti:me Agency-vel közösen fejlesztette ki a Vajda-Papír.
„Ha valami igazán újat akarsz létrehozni, célszerű törölni minden emléket. Mi is így tettünk. Nem brief alapján dolgoztunk, hanem a klasszikus terméktervező módszerekkel lépésről lépésre teljesen az alapoktól mértük fel az aktuális igényeket.” – nyilatkozta korábban a Kollmann Áron, a ti:me Agency ügyvezető igazgatója.
Az Ooops! USE termék megalkotásánál tehát fontos szempont volt például egy kutatás, ami a fogyasztók megváltozott igényeinek felméréséről szólt. Ennek az lett az eredménye, hogy kevés a tárolásra alkalmas hely az otthonokban, és kellemetlen a hatalmas toalettpapír-csomagokat hazacipelni.
A USE egy olyan toalettpapír lett, amiben 9 hagyományos gurigának megfelelő mennyiségű papír fér el, ám méretében sokkal kisebb. A tervezés során a keménypapír gurigát kivették a tekercs közepéről, hiszen a csomagolás maga a tartó, így még több anyagot és helyet spóroltak meg a fejlesztésénél. Ráadásul dekoratív kinézete miatt, a hazavitele is kellemetlenségektől mentes, ugyanis a felhasználok, ezt is sérelmezték a kutatás során.
Az új formának köszönhetően ráadásul újrahasznosíthatóvá vált, hiszen a kiürült tartót papírszemetesként lehet tovább használni.
„A Vajda-Papír vonzódik az egyediséget adó innovációkhoz és tudatosan kutatja azokat. Fő gyártói márkánkkal, az Ooops!-szal pedig egyre több környezettudatos, új ötletek és fejlesztések iránt elkötelezett higiéniai termékhasználó figyelmét szeretnénk felkelteni márkánk és vállalatunk iránt. Ügynökségünk, a ti:me Agency csapata sokévnyi együttműködésünk után már pontosan érzi, hogy üdvözöljük és minden erőnkkel támogatjuk a proaktív kezdeményezéseiket.” - nyilatkozta Varga Orsolya, az Ooops! márka marketing managere.
A ti:me Agency csapata csapata a 2Republic Reklámügynökségből történő átalakulása után több szakmai sikert is bezsebelt, ugyanis nem ez az első nemzetközi díja a magyar tulajdonú Vajda-Papír Ooops! márkájához készített toalettpapír csomagolásukkal.
Korábban, az A’ Design Award & Competition megmérettésén csomagolástervezés kategóriában szereztek bronz elismerést ugyanezzel a termékkel. A két díj egyaránt arra mutat, hogy az Ooops! márkaépítésében komoly tudatosság figyelhető meg, illetve rávilágít az ügynökség kísérletező, formabontó gondolkodásmódjára is.
A csomagolásterv készítői :
Kreatív director: Kollmann Áron
Senior account manager: Ungvári Tímea
Team leader: Buzási Szilveszter
Junior account manager: Budai Petra
Copywriter: Henzler Anna
Graphic designer: Fiertelmeister Anita és Orosz Attila
3D artist: Varga Tibor
Képek és forrás: kreativ.hu
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.