Magyar művészek tervezték az új Adidas Superstart


Az idén 50 éves Adidas Sneaker a márka egyik legkedveltebb darabja, ami a mai napig számos sztár kedvence, és mondhatni soha nem megy ki a divatból. Most magyar művészekkel közösen gondolták újra az ikonikus cipőt.


adidas_lead.jpg

 

Az Adidas Superstar különleges évfordulóját a Footshop cipőbolt egyedi módon ünnepelte meg, ugyanis hat magyar képzőművészt kértek fel arra, hogy újratervezzék a legendás cipő dizájnját. A végeredmény nagyon sokszínű lett, mivel az alkotók többféle inspirációból táplálkoztak. Az elkészült darabokat pedig, rámutatva arra, hogy milyen népszerű ez a típus a hírességek és a művészek között, magyar influencerek mutattak be a nagyvilágnak. Nézzük is sorban a megújult cipőket:

 

1. Golden Year

Művész: NikonOne

Influencer: Wolfie/ Punnany Massif

 

adidas_1.jpg

 

A “Golden years” Superstar, a hiphop kultúra klasszikus, oldschool “arany éveire” reflektál, a legendás new yorki graffiti úttörő Skeme mondatán keresztül, amely 1983-ban Tony Silver által rendezett “Style Wars” című dokumentumfilmben hangzik el. Az idézet, ami a cipőn is látható, így szól: „People see the tags “uptown, downtown, all over.

 

2. KH Thropy

Művész: Labrosse Dániel

Influencer: Istenes Bence

 

adidas_2.jpg

 

A sneakeren megjelenő dizájn Keith Haring világába kalauzol el minket. A világhírű művész ikonikus figurái és felejthetetlen vonalvezetése egybefonódott a 80-as évekkel, ahogy az akkori hip-hop előadók által képviselt hangulat is. Ezt próbálta a tervező az alkotásban megidézni.

 

3. Abstract vibe

Művész: Szabó-Lencz Péter

Influencer: Fluor Tomi

 

adidas_3.jpg

 

A dizájner úgy nyilatkozott az elkészült terméket illetően, hogy ő Fluor Tomi stílusát vette górcső alá: „Elsősorban arra voltam kíváncsi, milyen színeket visel a leggyakrabban, de az is érdekelt, hogy a pillanatok a hétköznapjaiból és a személyisége milyen benyomással lesz rám, és az így szerzett benyomást vajon ki tudom-e fejezni úgy egy forma- és színkompozícióban, amely nemcsak Tomira reflektál, de vizuálisan számomra is újdonság lesz."

 

4. 80s

Művész: Pápay Fanny

Influencer: Nagy Vivien

 

adidas_4.jpg

 

Pápay Fannyt elsősorban a 80-as évek inspirálta, a korszak vizuális világából merített inspirációt és épített elemeket a dizájnba. Az általa tervezett cipőn megjelenő szem és a tűz motívum a művész szerint a nyitottságot és ambíciót fejezi ki.

 

5. Gold Diffuse

Művész: THE FOUR Budapest

Influencer: Smaltig Dalma

 

adidas_5.jpg

 

A nagyvárosok dinamikus lüktetése, a bennük élő emberek és kultúrák keveredése, az őket eligazító közlekedési jelek és graffitik rengetege hívta elő belőlünk a mintaelemeket és azok archaikus szövegképekre emlékeztető elrendezését. A személyes vonatkozás pedig őszinte rajongásunk New York City és Budapest iránt.” – nyilatkozta a tervező cég, akik egy már korábban alkalmazott mintát is elhelyeztek a cipőn, mely a „diffuse”nevet viseli. Az általuk fontos minta azonban, most arany színnel került a Superstarra, amire korábban nem volt példa.

 

6. Slave To The Rhythm

Művész: Suharevski Misi

Influencer: Tamáska Gabi

 

adidas_6.jpg

 

A vonalas rajz / linedrawing eleganciája, tisztasága vonzott. Jean Cocteau munkássága korán megérintett, amelyekben az ókori szépségkultuszt poetizálja. Ezt a holland de Stijl dogmatikus alapszíneivel egészítettem ki, amelyek Le Corbusier tereiben, majd Roy Lichtenstein képregény világában ugyanígy hódítottak egyértelműségükkel.” – nyilatkozta az alkotó.

 

(Urbanplayer)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram