Lumion a filmvásznon: így keltsd életre a teret!

    A díjnyertes párizsi rendező és producer, Rémi Anfosso mesélt arról, hogyan lehet a filmeket és a Lumionban készült építészeti animációkat ötvözni.

    leadkep_50.jpg

     

    Rémi Anfosso lassan 10 éve dolgozik a filmek világában, első rendezői debütálása, A séf útja (2020) nemrég került mozivászonra, emellett pedig a Ten Over Media építészeti vizualizációs stúdió vezető filmrendezője, ahol a Lumion segítségével olyan renderelési projektet készített, melyek megjelentek többek között például a díjnyertes River Run , a Hôtel Le Mas , a Carolina Pines RV Resort című alkotásokban. Rémi most arról mesélt, hogyan ötvözte ezt a két világot: a valós filmeket és a Lumionban készült építészeti animációkat.

    Mielőtt bármilyen filmprojektbe kezdene, Rémi szerint fontos tisztában lenni az iparág egyik kulcsfontosságú fogalmával - a filmkészítés érzelem alapú, éppen ezért kihagyhatatlan tényező, hogy megfigyeljük, ellenőrizzük a néző kapcsolatát a képernyőn látottakkal. Ez pedig nemcsak komoly empátiát, de sok kutatást is jelent.

     

    kep1_42.jpg

     

    „Nem igazán tudjuk kitalálni, hogyan gondolkodnak az emberek, például azt, hogy szerintük egy szoba szép, barátságos, otthonos vagy sem. Csak találgatni tudunk. Mielőtt tehát elkezdenénk egy renderelési projektet, olyan kérdéseket teszünk fel magunknak, mint például: „Mit fognak érezni az emberek, amikor belépnek ebbe a térbe? Mit fognak ott csinálni? Mire számítanak?” – meséli az alkotó.

    Ez a megközelítés jelentősen eltér a filmektől, ahol a karakterek és a cselekmény vezérlik a közönség érzelmeit. Ehelyett Rémi célja az, hogy magával a látvánnyal, a belső terekkel indítson be érzelmi reakciókat. Szeretne egyfajta “memóriatartályokat” létrehozni, hiszen mindenki számára vannak terek, melyek ismerősek, felidéznek emlékeket, esetleg nosztalgikus hangulatot teremtenek. Az általa megalkotott projektek is így kell, hogy funkcionáljanak, tehát, egy szó, mint száz, életszagúnak kell lenniük.

    Szerinte egy-egy ilyen projektnél meg kell határoznunk három fő érzelmet, mely mentén haladva, megszülethet az adott tér. Fontos azonban, hogy ezeknek nem szabad túl szubjektívnek, homályosnak lenniük, mint például a ‘boldogság’. A Hotel Le Mas projekthez például ezt a három fő érzelmet határozták meg: hívogató, csendes, védelmező.

     

    kep2_37.jpg

     

    A Lumion szoftveren belül a felhasználók több mint 6300 modellt és egyéb objektumot használhatnak a beépített tartalomkönyvtárból, a fáktól a bútorokon át a világításig. A világban ezeket a modelleket általában „tárgyaknak” vagy „eszközöknek” tekintjük, de Rémi számára a Lumionban ezek a tételek „kellékek”, és úgy kezd neki a Lumion 3D szerkesztéshez, mintha egy valódi filmes díszletet készítene.

     

    kep3_24.jpg

     

    Ugyanez a helyzet a programon belül található kamerák perspektívájával is. A legtöbb esetben, különösen az építészeti vizualizációval kapcsolatban, Rémi a Lumion kameramozgásait személyes, emberi perspektívának tekinti, létrehozva egyfajta intimitást a néző és a tér között. Ahhoz, hogy ez jól sikerüljön, azonban elengedhetetlen az alkotó és a néző közötti bizalom. 

    “A nézőknek bízniuk kell abban, hogy mi vagyunk a megfelelő személyek arra, hogy bemutassunk nekik egy adott teret.”

    Rémi Anfosso további tanácsaiért kattints ide!