Logókészítés 2020-ban


Az elmúlt évek során megfigyelhettük a logók egyszerűsödését. Ez a folyamat kihatott a web, UI és az UX dizájnra is – ennek következménye a grafikák „tisztulása”, a minimalizmus térhódítása és a flat design népszerűbbé válása. Ezen kívül manapság a cégek emblémáinak olvashatónak kell lennie és minden fajta eszközön és médiumon ugyanolyan jól kell kinézniük.


Az előző évekhez hasonlóan jövőre is nagy hangsúlyt fognak kapni a grafikák tervezésében a gradiensek, a geometriai alakzatok, az újszerű kreatív tipográfiai megoldások és egyéb, már korábban megjelent trendek is. Nézzük tehát azt a 10 trendet, ami 2020-ban meghatározza majd az újonnan születő, illetve az átalakított logók új külsejét.

1. Egyszerűség

A minimalizmus már évek óta meghatározó a logók tervezésében és ez a jövő évben sem lesz másképp. Egyszerű alakzatok és betűtípusok használatával a logó bármilyen környezetben, vagy felületen megállja a helyét.

1_0.png

2. Geometriai hatás

A geometria tovább őrzi vezető szerepét, mint meghatározó grafikai trend. 2020-ban is minden bizonnyal érdekes geometriai hatású logókat láthatunk majd.

2_1.png

3. Szokatlan betűtípusok

A tipográfia minden évben újra és újra feltámad hamvaiból és ez a jelek szerint most sem fog másképp történni. 2020-ban valószínűleg a félkövér új betűtípusok és a már bevált megoldások vegyítését láthatjuk majd.

3_1.png

4. Gradiensek

Ha nem rajongsz a minimalista logókért, a gradiensek és a neon árnyalatok remek megoldást nyújtanak, hogy karaktert adj az egyszerű grafikádnak.

4_1.png

5. Összetolt grafikák

A logód karaktereinek és elemeinek összetolásával rendkívül figyelemfelhívó logókat készíthetsz, melyek kétséget kizáróan kiemelkednek a többi közül.

5_1.png

6. A rendetlen elrendezés rendszere

Ez a trend várhatóan jövőre a lázadás szellemével rázza fel a logók készítőit. Egy aszimmetrikus és kaotikusan elrendezett embléma biztosan megragadja a vásárló figyelmét.

6_0.png

7. Geometriai elemek

A geometria formákból összetákolt logók használata minden bizonnyal jövő évben is a figyelemfelkeltés egy felkapott módszere lesz.

7_0.png

8. Emblémák

A klasszikus emblémák minimalista megtervezésével az eredeti, talán túlzottan részletes vonások eltűnnek, a végeredmény pedig egy letisztult, ám eredeti alakjához hű logó.

8.png

9. Skálázás

A valamilyen módszerrel történő skálázás már az idei évben is egy hatékony módszere volt a kiemelésnek. Ha a logódnak bizonyos részeit félkövérré, másikakat részét pedig vékonnyá teszel, az mindenképpen egy látványos módja annak, hogy a logó egyes részei kiemelkedjenek, mind a jelvényből, mind az azt körülvevő térből.

9.png

10. Betűk megnyirbálása

Ez a megoldás hasonló egy korábbi trendhez, melynek lényege, hogy a logóból bizonyos részek hiányoznak. 2020-ban vékony, homályos vonalakkal, elhalványuló színekkel és eltüntetett betűkkel csodákra lehet képes az ember és olyan logókat tud alkotni, melyek biztosan megmaradnak az emberek emlékezetében.

10.png

(Digital Synopsis)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram