Kiderült mi a célja az internet szupersztár tojásának


Az Instagrammot leigázó tyúktojás egy rövid animációban közölte valódi, mögöttes szándékát követőivel.


Arról már mi is írtunk korábban, hogy az idei év egy hatalmas közösségi médiabummal indult. Január legelején megjelent ugyanis egy teljesen ismeretlen Instagram-profil, és egyetlen szimpla tyúktojást ábrázoló fotójával. Az oldal azt a célt tűzte ki magának, hogy letaszítja a trónról az Insta leglájkoltabb posztját, Kylie Jenner babás fotóját, ami akkor 18 millió kedveléssel rendelkezett.

 

Mindenki legnagyobb döbbenetére, ez néhány nap alatt sikerült is neki, sőt csaknem megháromszorozta a korábbi csúcsot, és több mint 52 millió like-al a közösségi média legújabb szupersztárjává vált. Mémek születtek az ekkorra már Eugene-nek keresztelt tojásról, sőt, a követők még pólókat is vásároltak, hogy azzal hirdessék rajongásukat.

 

A hatalmas médiahack azonban itt nem ért vége. Néhány napos hallgatás után a profil egy újabb képet töltött fel, ahol a tojás héján egy apró repedés jelent meg.

 

kep1_egg.jpg

 

Itt volt tetten érhető először, hogy grafikailag manipulálták a képet, és valószínűleg Adobe Photoshoppal szerkesztették rá a repedést az egyébként Shutterstock-os fotóra. Ezt aztán néhány napos kihagyásokkal újabb posztok és nagyobb repedések követték. Ez a módosítás már a Photoshop gurukat is megihlette, és megjelentek az ötletesebbnél ötletesebb grafikai változatok.

 

kep2.jpg

 

Zajlottak a találgatások, vajon milyen vírus marketing része lehet a World Record Egg, a követők türelmetlen kíváncsisága szinte már az őrület határán táncolt, mikor a Super Bowlt megelőző szombaton egy posztban ígéretet kaptak, hogy legközelebb kiderül mi a tojás valódi célja.

 

A várva várt megoldás körülbelül egy órával azután, hogy a New England Patriots megnyerte a hatodik Super Bowlt, ki is került, méghozzá egy Hulu videó kíséretében.  Mindenki legnagyobb örömére és döbbenetére, a tojás nem egy webshopot, céget, terméket reklámozott. Egy dologra szerette volna felhívni a figyelmet: a mi mentális jólétünkre.

 

A videó üzenete konkrétan arra utalt, hogy a tojás a social media nyomására roppant össze. Az általa promózott talkingegg.info oldal pedig országonként gyűjti össze az olyan segítő szervezetek elérhetőségeit, akikhez bárki fordulhat, aki úgy érzi, hogy az összeroppanás szélén áll valamilyen súlyos teher, esetünkben például a közösségi médiás nyomás miatt. Illetve aki szeretne valakit a lelkisegély-szervezetek listáján látni, az a submit@talkingegg.info címre írhat.

 

kep3_tojas.jpg

 

A tojásról tehát kiderült, hogy egy fantasztikus célra hivatott felhívni a figyelmet, és arról is lerántották a leplet, hogy a Londonban reklámszakemberként dolgozó Chris Godfrey volt a kampány ötletgazdája.

 

Az, hogy lesz e további folytatása a World Record Egg történetének, egyelőre nem tudni, egy azonban biztos: itt az újabb bizonyíték, hogy egy zseniális ötlet, kreativitással párosítva az egész világot megmozdíthatja.

 

Ha további képekre vagy kíváncsi az alábbi linken megtekintheted!

Forrás: world record egg

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram