Készíts valósághű növényeket a Cinema 4D segítségével


Bár megvan a lehetőségünk kész növények hozzáadására, jó tudni, hogyan lehet hatékonyan létrehozni a saját 3D-s növényünket, méghozzá elég könnyen. Ehhez használhatjátok a Cinema 4D MoGraph eszközeit,ezzel egy nagyon alacsony poligon proxy objektumot létrehozva helyettesítőként.


 

VDfnMD2b4QtjLRgkWYpvKd-970-80_0.jpg

 

A folyamat egyszerű, hatékony és könnyen alkalmazkodik a különböző igényekhez. A fájlok az alábbi linken tölthetitek le, de próbáld meg létrehozni a sajátodat annak érdekében, hogy jobban megértsd, hogyan valósul meg a gyakorlatban.

 

Letöltendő fájl: mos.3dworldmag.com/tdw223_Q&A.zip

 

 

1. Készíts leveleket

 

dr5JGCYs8USH7pdt3rNLMd-650-80.jpg

 

Először is szükségünk van a levél szeletre. Használhatsz egy adott levelet is, vagy létrehozhatod sajátodat. A legfontosabb az, hogy olyan formátumot használj mint a .png, amely lehetővé teszi az alfa csatornák használatát, és hozzá egy normál térképet is, hogy segítsen létrehozni a részleteket. Ha ez megtörtént, illesszük rá egy egyszerű síkra, középen meghajlítva, hogy adjunk neki egy kis életet. Próbáld meg 6-10 poligonból létrehozni.

 

2. Készíts egy low-poly objektumot

 

oZV3DyZwsKXj9kdz2c3tJd-650-80.jpg

 

Most hozz létre egy gyors, low-poly objektumot, amely alapként fog szolgálni. Ne feledd, hogy a méretarányos modellezés segít. Készíts  tetszőleges alakzatot, és adj hozzá minden olyan részletet, amire szükséged van, például szárak vagy törzsek. Ezután mozgasd a levél tengely pontját a szár elejére, a hossz irányába.

 

3. Klónozd

 

ER7t4zmLwheQ58RzbGghMd-650-80.jpg

 

Most add hozzá a klónozót, a levél másolásához. Eleinte csak egy klón lesz a mögöttes háló minden csúcsánál, ezért változtasd meg a Terjesztési beállítást Felszínre és növeld a számlálást. Ha az alsó része lapos, akkor kissé furcsának tűnhet, amely esetben törölni kell a növekedési alap objektum alsó részét. Minél több levelet klónozol annál természetesebbnek fog tűnni a növényed.

 

 

4. Adj hozzá Random Effektort

 

XXsdfTWyXV3cZRYTobt9Kd-650-80.jpg

 

A befejezéshez adj hozzá néhány variációt egy Random Effector hozzáadásával. Kísérletezz a beállításokkal, hogy megfeleljen az igényeidnek, de próbáld egyenletesen megtartani a méretezési változásokat, különben a levelek megnyúlnak. A rotáció és a pozícióváltozások mindhárom tengely mentén jól működhetnek. Ha úgy találod, hogy a levelek arcai túlságosan véletlenszerűek, próbáld megváltoztatni az Up vektort + Y-ra a Cloner-ben. Adj hozzá még több klónt ha szükséges. Csináld addig, amíg elégedett nem leszel az eredményeddel.

 

()

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram