Amikor logókról beszélünk, vannak olyanok, melyek azonnal eszünkbe jutnak, egyrészt mert már komoly történelmet tudhatnak maguk mögött, másrészt világszerte ismertek. Nehéz is elképzelnünk, hogy az Apple, a McDonald's vagy a Google logója más legyen, azonban egy kreatív cég eljátszott ezzel a gondolattal. Íme a végeredmény!
A Kapwing nevű kép- és videószerkesztő platform csapata szerint: egy erős logó anélkül is megújulhat, hogy elveszítené lényegét. De vajon ez tényleg így van?
Ennek kiderítésére a Kapwing kreatívjai hat ikonikus logót álmodtak újra, hat ismert, alapvető stílusban: szecessziós, bauhausos, pszichedelikus, pop art, retro '80-as évek és 3D-s design verziókban.
Az egyik első ikon, amit górcső alá vettek az Instagram logója volt. A csapat szerint amikor az Instagram úgy döntött, hogy ideje egyszerűsíteni és „lelapítani” a logóját, a trendekhez igazodva, megkértek minden munkatársat, hogy rajzolja meg emlékezetből az ikont. Ez adta meg az alapot a tervezés során. Az újraformázott változatok pedig jól mutatják, mennyire belénk égett a négyzetes és koncentrikus körök alkotta brand, hiszen bármely formában felismerhető.
Ez pedig megfigyelhető a többi logó esetében is. De vajon miben rejlik ezeknek az ikonikus logóknak a titka? Vajon az ismeretség? Egy jól átgondolt ötlet? Az, hogy mindennapjaink szerves részét alkotják, vagy hogy ilyen komoly múltra tekintenek vissza? Esetleg mindezek együttese? Egy biztos, a kreatív kihívás arra rendkívül jól rávilágít, hogy akármilyen stílust is öltenek magukra, felismerhetőek. Az persze már más kérdés, hogy a különböző stílusokban is olyan jól működnek-e, mint eredeti formájukban.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.