Így készíts lehengerlő grafikát könyvekhez, podcasthoz, albumokhoz!


Te a borító alapján ítélsz? A vásárlók nagy része bizony igen, ezért is fontos, hogy ütős legyen a külcsín. De hogyan tűnj ki a tömegből? Egy ausztrál művész, Alanna Rance most segít!


leadkep (1) (1).jpg

 

A borító adja meg egy album, egy könyv vagy podcast „ruháját”, felkelti a figyelmet, és aki rápillant, véleményt alkot a beltartalomról is. Így ennek tervezése az egyik legspecifikusabb grafikai feladat, mint ahogy annak a módnak a megtalálása is, hogy kitűnjünk a tömegből.

Alanna Rance digitális művész, Melbourne-ben, Ausztráliában él és dolgozik, ő a megalkotója az Imperium Illustrations művészeti márkának, amely a hagyományos és digitális médiumok különböző típusainak borító tervezésére specializálódott.

A művészet iránti szenvedélye már kisiskolás korában kezdődött, majd mikor rátalált az Adobe szoftvereire és elkezdte felfedezni a digitális alkotás csodáit, vásárolt egy Wacom táblát. 

 

kep1 (2) (1).jpg

 

Az alkotás folyamata 

Alanna szerint  az első lépés egy projektnél az ügyfél megismerése, ezért kérdőívek, illetve videóhívások segítségével igyekszik a megrendelőt annyira megismerni, amennyire csak lehet, a projekt részletei mellett. Mintákat kér, például kéziratot, zeneszámokat vagy podcast epizódot, hogy emészthesse és kialakíthassa a saját benyomásait. 

Ezután következik a célközönség kutatása, például, hogy milyen típusú borítótervre reagálnak leginkább.
 
“Keresgélek a piacon, és felfedezem az ügyfelem versenytársait, és megnézem, mi a jelenlegi trend, például a színek, a betűtípusok és a vizuális megjelenítés terén. Elkezdem a borítóterv koncepciójának kialakítását, és az ötletek leszűkítését. Ezután pedig egyeztetek az ügyféllel. A végleges jóváhagyás együttműködve történik”.

 

kep2 (2) (1).jpg

 

A művész szerint ebben a szakmában talán az a legnehezebb, hogy megtaláljuk az egyensúlyt az ügyfél és a célközönség elvárásai között.

Ha probléma adódik a megegyezésben, emlékeztetni kell az megrendelőt arra, hogy bár lehet, hogy nekik dolgozunk, a borító nem pontosan nekik szól, hanem valójában a fogyasztóknak.

 

kep3 (2) (1).jpg

 

Szintén kulcsfontosságú a számunkra legmegfelelőbb eszköz megtalálása. A művész jelenleg egy Wacom Cintiq 22HD-n dolgozik, aminek használata számára mindennapos. Amikor nem rajzol vele, akkor második monitorként használja. Persze mit sem számít az, mivel alkotunk, ha nem gyakorlunk eleget. Ez ugyanis a fejlődés kulcsa!

További tanácsokért kattints a linkre!

 

(Wacom Blog)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram