Gyerekkorunk mesehősei talán túl valóságosan


Volt pár kreatív példa arra, hogy az emberek maguk alkották meg rajzfilmfigurákat, a cosplay rajongók pedig mesteri módon alakítják önmagukat a kedvenc animált karaktereikké. Ám mi lenne, ha ezt az egészet megfordítanánk?


Gondolkoztál már valaha azon, hogyan nézhetnének ki a gyerekkori mesehőseink a való életben? Az Ontarioban élő grafikusnak, Miguel Vasqueznek van egy válasza erre a kérdésre, ami néha eléggé felkavaró tud lenni. A kaliforniai srác már eleve furcsán kinéző, jól ismert animált figurák 2D-s ábrázolásait alakítja át 3D-s valósággá.

A rajzfilm figurák egyediek és általában cukik a képernyőn, de miután láttuk, hogyan néznének ki a való életben, azt kívánjuk bár ne tettük volna és inkább maradjanak a TV-ben.

Vannak, akikkel még talán így is találkoznánk, némelyikük esetében viszont ez szinte kizárt. A most következő képek a nyugalom megzavarására alkalmasak!

 

cartoon2.png

 

Talán azt gondolod, hogy menő lenne, ha a kedvenc rajzfilm karaktereid kilépnének a képernyőn kívülre, találkozhatnál velük személyesen, megismerhetnéd őket, ám ezt a vágyadat azonnal meg fogod bánni, miután láttad ezeket a képeket.

Miguel Vasquez rajzfilmek ikonjait változtatja emberi tulajdonságaik kiemelésével és az arányok megtartásával valóságos 3D-s figurákká, miközben azok jellegzetes, már szinte alapműveltségnek számító ismertetőjegyeit megtartja, ami egyszerre rendkívül szokatlan és furcsa módon szórakoztató. Amennyire szereted ezeket a karaktereket a mesékben, ezek a kifejezetten furcsa kiadásaik örökre megváltoztathatják majd a hozzájuk fűződő viszonyodat és előfordulhat, hogy a rémálmaidban is megjelennek majd.

 

cartoon3.png

cartoon4.png

 

Miguel korábbi munkái már ez előtt is meghökkentették a nyilvánosságot, sőt pár ember ennek hatására egy ideig az internetezéssel is felhagyott.

„Nagyon király látni ahogy a rajongóim és azok is, akiknek ez nem nyerte el a tetszését kifejezik a tetszésüket és a nemtetszésüket. Őszintén szólva az ezzel járó figyelem le is terhel. Ami az egyik pillanatban csupán egy szombati vázlat volt, az később már vírusként terjed” – írta Miguel az Instagram oldalán a nem várt figyelem nyomán, amit a munkái kaptak.

Miután ekkora híre lett alkotásainak, a csupán korai húszas éveiben járó grafikus folytatta a mindenki által imádott rajzfilmfigurák átemelését a valóságba. A folyamat során egyszerre sokkolja a közönséget és fejleszti a képességeit álma elérése érdekében, hogy egy animációs stúdióban dolgozhasson.

 

cartoon5.png

cartoon6.png

 

Miguel további munkái ebben a témában tartalmazzák gyerekkorunk néhány kedvenc karakterét, mint Bátort, a gyáva kutyát, Nigel Thornberryt a Thornberry családból, mind a három Edet az Ed, Edd és Eddyből, Luigit a Super Marioból,  és még sok más mesehőst is. A legtöbb figurának csak átlagos és a mesevilág miatt bizonyos módon elnagyolt 2D-s képeik voltak, elég csupán Homer Simpson abnormálisan nagy, sárga, kerek fejére, a Kalandra fel furcsa csapatára, a Spongyabob bizarr szereplőire, vagy a Peppa malac családra gondolni. Olyan mintha kérték volna, hogy helyezzék őket a való életbe.

Miguel a mesehősök 2D-s képekből 3D-be történő átalakítását az eddigi képeken látható arányoknak megfelelően, a jellegzetességek rendkívüli felnagyításával, részletességgel és teljesen élethű szemek készítésével teszi. Alkotásai nem csupán tehetséget és egészen elképesztő képességeket igényelnek, hanem rengeteg órányi munkát és hihetetlen alaposságot is. Ezt jól példázza, hogy az egyik figuráját, Eddyt a Cartoon Network Ed, Edd és Eddy című sorozatából több mint hét hónapba telt elkészítenie.

 

cartoon7.png

cartoon8.png

 

2018-ban a rajongókat az a nagy szerencse érte Miguel és a VTSS Creative Integration Co. együttműködése miatt, mely lehetővé tette a mesehősök helyenként rémálomba illő verzióinak megszületését.

 

cartoon9.png

cartoon10.png

 

Miközben buzgón gyártja azoknak a rajzfilm figuráknak a hasonmásait, amelyeknek a történeteire felnőttünk és mindig édes emlékeket idéznek, Miguel fura műveivel közeledik a 250 ezer követőhöz Instagramon, 90 ezerhez Facebookon és 100 ezerhez Twitteren. A 90’-es évek nosztalgiája és ezen képek enyhén horrorisztikus hatása eredményezi a teljes ledöbbenést és adja egyben az egész dolog érdekességét is. A számtalan régi és modern animált TV műsor pedig úgy tűnik végtelen ötletet biztosít arra, hogy hamarosan egy újabb mesehős kísértsen minket álmainkban.

 

cartoon11.png

cartoon12.png

 

A karakterek bizonyos tulajdonságainak groteszk kiemelésével teszik ezeket a képeket néha ijesztővé, ugyanakkor egyedivé is és talán kimondható, hogy ettől a kettősségtől olyan érdekesek ezek az alkotások. Mivel a képek népszerűsége egyre nő, egyre több ember osztja meg gondolatait velük kapcsolatban, ezek a vélemények pedig széles skálán mozognak. Néhány embert lenyűgöznek Miguel 3D-s figurái és még a szokatlan és bizarr részletességet, valamint ezen karakterek rendkívül valóságos megjelenítését is értékelik. Mások ezzel szemben inkább meg akarják védeni drága gyermekkori emlékeiket. A művészt azonban nem bizonytalanítják el a vegyes visszaigazolások, mivel elmondása szerint munkáival a kezdetektől az volt a célja, hogy megdöbbentse a közönséget és néha borzolja az idegeket.

„Mikor emberek azt mondják, hogy a 3D-s munkám ronda, undorító és felkavaró, az a válaszom végig ez volt a szándékom” – írja Miguel az Instagram posztjaiban. 

 

cartoon13.png

cartoon14.png

cartoon15.png

cartoon16.png

 

(boaredpanda)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram