Grafikusok az interneten – Wacom webinar

    Ha valaki grafikusként meg akarja osztani tapasztalatait és kreatív ötleteit másokkal, annak ma már számos platform áll rendelkezésére. Az azonban egyáltalán nem mindegy, hogy az ember mennyire felkészülten kezd neki az online tartalomgyártásnak. Az alábbiakban összegyűjtöttük a Wacom két grafikusának témába vágó videóit.

    Névtelen terv (2).png

     

    Mind a YouTube, mind pedig a Twitch kiváló felület online tartalomgyártásra. Alapvetően mindkét platform egy dologban igazán erős: a YouTube fő profilja az előre megszerkesztett videók megosztása, míg a Twitch-et kifejezetten élő közvetítésre találták ki.

    A Twitch mellett tehát – mind a grafikus, mind a néző számára –  elsősorban az élő közvetítés varázsa szól. Igaz, a YouTube-on is megvan a streamelés lehetősége, ám azért érződik, hogy ez a platform alapvetően nem erre lett kitalálva. A Twitch viszont kifejezetten igen: így a nagyobb tartalomgyártók streamelésre már főként ezt használják. Itt a néző rengeteg tartalomgyártó élő videóit és azok felvételeit tekintheti meg szinte bármilyen témában.

    A YouTube előnye pedig elsősorban, hogy előre elkészített, akár magyarázó szövegekkel is ellátott, megfelelően megvágott videókat tölthetsz fel, melyek könnyen érthetővé teszik a magyarázni kívánt kreatív témát.

    A tartalom elkészítése ezekre a platformokra azonban csak az első lépés, mivel, a csatorna stabil követőtáborának kialakítása még ezután következik és ez egyáltalán nem nevezhető könnyű feladatnak, főleg mivel a digitális művészet témája nem annyira általános és nem annyira kelti fel a széles tömegek érdeklődését, mint például a foci, vagy a különböző online játékok.

    Twitch

    A stream előkészítése

    Az alábbi webinarban Sarajean Chung – akinek alkotásaira érdemes vetned egy pillantást itt (Instagram), itt (Facebook), itt (Twitter), valamint itt (Twitch) – megosztja, hogy miképp érdemes nekikezdened a streamelésnek, hogyan duzzaszthatod folyamatosan a nézőtáborodat és ehhez milyen felszerelésre, szoftverekre van szükséged. Ezen kívül arról is szó lesz, hogy miként célszerű moderálni a hozzászólásokat és hogyan érdemes kiépíteni a csatornád brandjét, megtervezni annak kinézetét.

     

     

    A streamelés kihívásai

    A streamelésben egy nagyszerű dolog, hogy kiépíthetsz egy olyan közönséget, akik értékelik a munkádat és a streamek során szinte ezzel a "nagy családdal" együtt valósítod meg kreatív ötleteidet, ám természetesen vannak árnyoldalai is. Az alábbi videóban Sarajean Chung végigvezet a streamelés kálváriáján: mik a főbb kihívások, nehézségek és hogyan tudsz ezekre jobban felkészülni. Vagyis megtudhatod, hogyan tartsd meg az egyensúlyt a streamelés és az életed egyéb területei között, ha online tartalomkészítésre adod a fejed, vagy csak éppen belekóstolnál ebbe az egészbe.

     

     

    YouTube

    Hogyan építhetsz fel egy sikeres YouTube csatornát?

    Sir Wade – egy 3D karakter animátor, aki korábban a DreamWorks-nél is tanított animációt – szintén egy online tartalomgyártó, aki igényes videóival szeretné inspirálni a művészet iránt érdeklődőket mind YouTube-on, mind pedig Twitch-en és célja, hogy az animációt mindenki számára könnyen elérhetővé tegye, aki nyitott valamilyen kreatív dologra. A srác a következő felületeken osztja meg munkáit és oktató videóit: Instagram, Facebook, Twitter, Twitch, YouTube, valamint a saját weboldalán.

    Sok művész tudja, hogy egy személyes brand építése új karrierlehetőségeket nyithat meg, például szabadúszó projektek, valamint szponzorált videók – ha sikerül egy népszerű csatornát felépítened. Azonban az egész brand létrehozása és a csatorna nézőtáborának duzzasztása éppen olyan nehéz, mint a Twitch esetében. Ebben a videóban Sir Wade elmondja, hogy milyen teljes állásban grafikai tartalmat gyártani a YouTube csatornájára, és hogyan tudsz létrehozni és hosszútávon fenntartani egy sikeres csatornát. A webinarban különböző ötleteket, tanácsokat hallhatsz, valamint azokról a hibákról is szó lesz, amiket el lehet kerülni.

     

     

    Reméljük hasznosak találjátok a két tartalomgyártó tanácsait!