Ezért van szüksége egy grafikusnak nagyszerű weboldalra


Néhány tanács, hogyan add el magad azt interneten


01 nyito_13.jpg

Ha az átlagember körülnéz manapság, akkor könnyen arra juthat, hogy a grafikusi munka igencsak könnyű, hiszen nem csak hogy otthonról is végezhető, hanem szinte mindenkinek szüksége van grafikákra, legyen szó online vagy offline termékről vagy éppen szolgáltatásról. Aki benne van a grafikusi világban, az persze tudja, hogy ez nem ilyen egyszerű, ráadásul ha mellé rakjuk azt az egyszerű tényt, hogy a Google a „graphic designer” keresőszavakra közel 1,5 milliárd találatot dob ki, akkor azt is láthatjuk, hogy konkurenciának sincs híján az ember.

Éppen ezért fontos észben tartani, hogy nem elég szépet és jót készíteni, hanem egy grafikusnak már-már munkaköri leírás a saját munkáinak hirdetése. Tény, hogy nem mindenkinek megy ez könnyen, sokan önajnározásnak érzik a saját reklámot, azonban el kell fogadnunk, szükség van rá. A grafikusi szakma nem úgy működik, mint a helyi kisbolt, ahová úgy is betérnek az emberek, mert szükségük van bizonyos dolgokra, hanem el kell adnod magad, illetve a munkádat.

Ehhez az egyik legfontosabb kiindulás egy jó weboldal, ahol prezentálod az alkotásaidat, illetve bemutatod saját magadat. Fontos, hogy az ember minél több helyen jelen legyen (Behance, Facebook, Instagram, stb.), azonban emellé nem árt egy stabil pont, ez pedig a weboldal lehet.

Ha egy grafikus weboldal készítésbe/készíttetésbe fog, sokszor csak túl akar lenni rajta, azonban ez nem jó hozzáállás. Ha azt hirdeted magadról, hogy a kreativitásod nem ismer határokat, akkor hogyan lehet, hogy a weboldalad ugyanabból a template-ből dolgozik, mint többezer másik? Aki kreatívként akarja eladni magát, annak kreatívan kell prezentálni a munkásságát. Legalábbis ezt állítja Rik Lomas, a SuperHi alapítója, akivel a creativeblog.com készített interjút ebben a témában. Szerinte továbbá ugyanúgy fontos, hogy az összes online felületen egységes képet mutassunk magunkról, legyen az a Facebook oldalunk vagy éppen a privát Instagramunk.

Rik emellett azt is kiemeli, hogy a weboldaladon ne csak a munkáid beszéljenek rólad, hanem legalább ennyire fontos az a néhány mondat, amit magadról írsz. Ezzel is abszolút egyet tudunk érteni, mint ahogy a weboldal fontosságát is nehéz kétségbe vonni. Te mit gondolsz erről, szerinted weboldal nélkül is lehet sikeres egy grafikus?

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram