Design Lad, a humoros 3D illusztrációk mestere

    Napjainkban a különböző szerkesztőprogramok segítségével, a grafikai elemek létrehozása nem ismer határokat. Azok az illusztrátorok és grafikusok, akik mernek kilépni a komfortzónájukból, esetleg egy új megközelítésbe helyezik az eddigi látványelemeket, azoknak meg van a lehetőségük arra, hogy igazán egyedit alkossanak. Most egy rendkívül eredeti művész munkásságát hoztuk el nektek, aki alkotásaival már rengeteg cégnek felkeltette az érdeklődését.

    vegifighters_0.jpg

     

    Design Lad művésznév mögött egy londoni származású, szabadúszó grafikus bújik meg, aki a Chelsea Művészeti Főiskolán végzett grafikai design kommunikáció szakon. Ezekután áttért a 3D illusztráció világába, hogy merész, játékos és rendkívül színes, részletgazdag munkáival kiemelkedhessen. Ennek sikerét igazolja, hogy a JellyLondon képviseletében illusztrációira már olyan vállalatok is lecsaptak, mint az Adidas, Sony Music, Red Bull és még sorolhatnánk. Alkotásain első ránézésre rajzfilmfigura animációkat látunk különböző helyzetekben, de ezek sokszor valamely társadalmi problémát mutatnak be. A színes ábrázolásaiban olyan témákkal találkozhatunk, mint például a gyorsételek addikciója, a túlfogyasztás veszélyei, a földünk szennyezése, de a már megtörtént amerikai elnök választással kapcsolatos illusztrációt is készített.

    Munkáinak különlegessége a 3D-s forma mellett az, hogy a komoly társadalmi üzeneteket mindig humoros elemekkel fűszerezi, így nem egy zord külsőt ad nekik, hanem harsány színekbe ágyazott hétköznapi pillanatokat, vagy fontos eseményeket jelenít meg.
    A társadalmi referenciák mellett művészetére nagy hatással vannak a különböző sorozatok, filmek szereplői, a közéleti figurák, így például a híres sportolók, zenekarok, és egyéb popkulturális szegmensek. Most elhoztunk nektek kettőt a megannyi projektje közül, hogy érzékeltessük Design Lad modern 3D-s munkásságának látványos kivitelezéseit. 

     

    a-z london_0.jpg

     

    Bad Tube Etiquette

    Szokták mondani, hogy a művészt elsősorban a saját környezete inspirálja, így sokszor a különböző szocializációs közegekből érkezik az ihlet, vagy éppen ott, ahol kevésbé vágyik szocializációra, például a buszokon, metrókon. Mind ismerjük azokat a tömegközlekedő embereket, akik gond nélkül felteszik a táskájukat maguk mellé az ülésre, hogy véletlenül se tudjon oda ülni senki, vagy azokat az utasokat, akik nem ismerik a személyes tér fontosságát. Emellett persze nem hagyhatjuk ki azokat az éhes embereket, akik nem bírják kivárni a megállót, és elkezdik majszolni a csöpögő szószos szendvicseiket. Design Lab a Bad Tube Etiquette-ként elkeresztelt projektjében pont ezeket a londoni földalatti közlekedés során fellelhető viselkedésmintákat veszi alapul, és erre egy rendkívül színes, részletekben gazdag, 8 illusztrációból álló 3D-s projektet készített. A sorozatban hétköznapi embereket látunk, hétköznapi szituációkban, melynek egyes karaktereit felnagyítva, kitekerve ábrázol a művész. Észrevehető, hogy szinte minden karakter kezében van egy eszköz, például telefon vagy elviteles kávésbögre, aminek nagyobb figyelmet szentel, mint mondjuk az utastársai komfortos utazására. Ha végignézzük ezeket az ábrákat, bizonyára nem csak a londoni tömegközlekedést látjuk meg bennük.

     

    bad tube 2_0.jpg

     

    The A-Z Summer in London

    A közvetkező projekt egy kis nyári hangulatot, sok-sok vidám színes figurát és rengeteg édességet kölcsönöz. A londoni Time Out magazin ismerve a művész munkásságát felkérte Design Lad-et, hogy a magazin egyik számához, ami a londoni nyár rossz és fura dolgainak ABC-jét szemlélteti, készítsen egy borítót és további öt illusztrációt. Az illusztrátor kapva kapott az alkalmon, így ABC-hez tartozó szöveget humoros, bohókás grafikákkal színezte. Fő célja az volt, hogy a nagy „A-Z” betűk összetartónak tűnjenek, és fagylaltként, vagy más figuraként formálva tükrözzék a nyár érzését. A „The A-Z Summer in London” grafikái gyakran felveszik a betűk alakjait, ami segíti az olvasót az eligazodásban. A nyári hangulat érzékeltetéséhez az illusztrátor nem a hagyományos fürdőző-napozó embereket jelenítette meg, hanem engedte magát kissé elveszni a részletekben, így sokszor az illusztrációk főszereplői a fagylaltok, hamburgerek és egyéb nyári ételek italok voltak. Az emberek megjelenítése hasonló a Bad Tube Etiquette projektjében szereplőkhöz, így dominánsak a harsány sárga, lila, zöld és rózsaszín színek és a karakterek kidolgozásának módja is rendkívül visszaköszön a projektjeiben.

     

    a-z london 2.jpg

     

    A 3D művész jövője

    Design Lad 3D-s illusztrációira nem csoda, hogy felkapták a fejüket a különböző nagy cégek, vállalatok, hiszen egy sajátos technikájával fogalmazza meg saját társadalmi kritikáját, rendkívül aprólékosan formálja meg a filmek, sorozatok karaktereit. A művészetében kettősség fedezhető fel, hiszen illusztrációival elrugaszkodik a valóságtól, de mégis közel tartja magát a talajhoz.

     

     

    instagram.png

     

    Ha szeretnétek még többet megtudni Design Lad munkásságáról, érdemes megnézni az Instagram posztjait!