Csúnya karácsonyi pulcsik a környezetvédelemért


Nemes cél vagy reklámfogás? Egy cég csúnya karácsonyi pulóverek formájában hívja fel a figyelmet a környezetvédelemre.


pulcsi_lead.jpg

 

Percenként több mint egymillió műanyag palackot értékesítenek világszerte és az Egyesült Államokban ezeknek csak 30% -a kerül újrahasznosításra. Sajnos a többit valószínűleg hulladéklerakókba szállítják, és mivel a műanyag nem tud lebomlani, hanem apró darabokká szakad, hatalmas mértékben szennyezi bolygónkat és bejut a vizekbe. Évente körülbelül 8 millió tonna műanyag jut el a hulladéklerakókból az óceánba, ahol a tengeri élőlények teljes ökoszisztémáját károsítja, illetve ha az állatok lenyelik, akkor az emberi táplálékláncba kerül és egészségünkre is káros lehet.

A Brita, amely beépített szűrőkkel felszerelt újrahasznosítható vizes palackokat árusít, karácsonyi kampányában olyan csúnya karácsonyi pulcsikat készített, amin a szokásos rénszarvas és télapó minták helyett, óceánban lebegő palackok, tengeri állatok és jegesmedvék szerepelnek, az ünnepi dekorral és színekkel ábrázolva. A ruhadarabot 24,99 dollárért meg is rendelhetjük, mellé pedig egy újrahasznosítható vizes palackot kapunk ajándékba. 

"A legtöbb ember tudomást sem vesz arról, hogy a műanyag vizes palackok 450 év alatt bomlanak le, a pulóverek erre hivatottak felhívni a figyelmet. Mivel a csúnya pulcsik trendje évről évre növekedik, a cég úgy gondolta, jó módszer lehetne ez arra, hogy felhívják a figyelmet a környezetszennyezés problémájára" - mondta Jennifer Reilly, a Brita tulajdonában álló Clorox Company igazgatója. "

Felmerül azonban itt egy kérdés: a Brita ezzel nem épp saját környezetvédelmi missziójával megy szemben?

 

kep01_pulcsi.jpg

 

Ebben az időszakban számos cég piacra dobja az ünnepi hangulatú ruhadarabokat, amiket jó eséllyel a vásárló egy évben egyszer, az ünnepek alatt visel, majd feleslegessé válik, így sajnos legtöbbször a szemetesben végzi. Egy pulóver pedig, hivatalos definíciója szerint szintén káros a környezetre, akár egy palack. 

A céget ezzel kapcsolatban több támadás is érte, akik azzal próbáltak védekezni, hogy a pulóverek anyagának egy része újrahasznosított műanyagból készül, ráadásul épp a témája miatt, hosszú távú használatra tervezték őket, és abban is bíznak, hogy a viselésük által eszünkbe jut, hogy a palackok helye a szelektív hulladékgyűjtőben van.

Felmerül a kérdés, vajon melyik a jobb megoldás: vegyünk egy pulóvert annak érdekében, hogy emlékeztessük magunkat és másokat a környezetvédelemre, vagy ne vegyünk pulóvert, így elkerülhetjük az újabb hulladék létrehozását, illetve azoknak gyártását?

További információkért kattints a linkre!

 

(Fast Company)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram