Chicory, a virtuális színező


A Chicory című animációs játékban egy titokzatos jelenség eltüntette az összes színt a világból és csak Pizza, egy varázsecsettel felfegyverkezett kutya tudja visszaállítani a régi rendet. A játékmenetben a kurzort használva tudod újra befesteni a kiüresedett világot különböző árnyalatokkal, mindenféle mágikus hatásokat okozva ezzel. Tehát ez gyakorlatilag egy játék a digitális festészetről, mely a terv szerint 2021-ben jelenik meg PC-re és Mac-re.


edebae6a8f88d15d96a969ce10e3048c_original.png

 

Nem sok ember tudna ilyen témájú játékot kitalálni, ám ha valakik képesek erre, az a következő öt művész.

Az írás, a grafikák elkészítése és a programozás mind Greg Lobanov (aki a Wandersong című animációs játék egyik alkotója) feladata. Em Halberstadt a hangeffektekért felelős (ő korábban a Night in the Woods című videojáték alkotásában vett részt). Lena Raine (ő korábban a Celeste-n dolgozott) a zenét készíti, melybe itt hallgathatsz bele. A háttereket és a formatervezést a képregényeket is készítő grafikus, Madaline Berger csinálja. És végül de nem utolsó sorban a karaktereket Alexis Dean-Jones formázza meg.

Az ausztráliai származású hölgy négy éve költözött Kanadába. Itt animációkat készített a felújított Tom és Jerry-hez, ezen kívül a Netflix The Hollow című animációs sorozatán is dolgozott, majd a Chicory című játék alkotásába csatlakozott be, mely élete első ilyen jellegű projektje lett.

A Vancouver-ben élő grafikusnak egyszerű, aranyos, ám rendkívül figyelemfelkeltő vizuális stílusa van. Ehhez letisztultság, kiváló stilizálás és ízlés társul és akkor a kompozíciókat és a színhasználatot nem is említjük.

Minden munkájához Wacom MobileStudio 13-at használ, ami pedig a szoftvereket illeti: álló grafikák esetében a Clip Studio Paint, míg a játékban lévő karaktermozgások megalkotásakor az Adobe Animate van segítségére.

Legaktuálisabb képei között említhetők azok a – vásárlók kéréseire készített – rajzok, melyeket a Chicory csapata által szervezett adománygyűjtésre készített, ahol az ausztráliai erdőtüzek miatt gyűjtöttek adományokat. Ezeken a grafikákon is visszaköszön egyszerű, hatásos és aranyos rajzstílusa. Ezekről azonban ő maga többet tudna mesélni:

Van első számú szabályod, ami cuki karakterek tervezésére vonatkozik?

Nem igazán, első számú szabályom nincs. Ám a legfontosabb dolog, amit mindig észben tartok ilyenkor, hogy egy érzést szeretnék közvetíteni a kép által. Ezen jótékonysági célra készült rajzok esetében – hacsak a megrendelő nem kért mást – megpróbáltam olyasmit sugallni a képpel, ami kellemes, vagy hűvös, és ezt a karakterek arckifejezésével, vagy pózaival igyekeztem átadni. Ha karakterkinézetről van szó, akkor ebből a megközelítésből szerintem kifejezetten jó kiindulni.

A Chicory esetében is így dolgoztál, vagy ott pontosabb utasításokat adtak neked?

Gyakran csak így dolgozom. Ez az adott karaktertől függ. Időnként vannak olyan figurák, amik esetében a történet igényli azt, hogy jól definiált személyiségük legyen, amiből valaminek át kell jönnie a rajzaimon keresztül. Máskor meg csak azt mondják, hogy kell valamennyi karakter egy adott beállításhoz, én pedig mindent megteszek, hogy néhány egyedi figurával álljak elő. 

 

 

Milyen tanácsot adnál azoknak, akik jól szeretnének stilizálni?

Ha például állatokat akarsz rajzolni, akkor ajánlom, hogy kezdésnek a való élet, vagy videók alapján készíts vázlatokat. A videókat sokkal hasznosabbnak találom ilyen szempontból, mint a fotókat, mivel segítségükkel nagyon hamar megtanulhatod, hogy miként mozog egy állat a 3D-s térben, hogyan néz ki a pofája különböző szögekből és milyenek az arányai. Egy fotó nagyon sokat torzíthat ezeken a dolgokon.

Néhány vázlat készítése után nézd meg, hogy mit tudnál kihangsúlyozni. Például, ha az adott állat szemeinek egy sajátos alakja van, akkor hangsúlyozd azt a rajzodon, vagy ha kicsi, hegyes orra van, akkor rajzolj neki egy nagyon kicsi és hegyes orrot, vagy találd ki, hogy milyen a fejformája és alapozz arra.

Szóval ez olyan, mintha állatokról készítenél karikatúrákat?

Tulajdonképpen igen.

Mennyi referenciát használsz az alkotás során?

Ez eléggé függ az adott állattól. Sok olyan állat van, amit már számtalanszor rajzoltam és már a kezdetekkor van egy ötlet a fejemben hogy, hogyan akarom, hogy kinézzen a rajzon. Ám ha nincs egy ilyen tiszta kép a fejemben, vagy ha csak skiccelek valamit, és mind ugyanúgy néz ki, vagy hasonlítanak egy grafikára, amit láttam már korábban, akkor visszatérek az eredeti állathoz és próbálok valami attól eltérőt alkotni.

Ruhákhoz és pózokhoz is használsz referenciákat?

Igen. Szeretek embereket rajzolni kávézókban és ezeket az alkotásokat gyakran felhasználom ruhák, vagy más dolgok rajzolásához. Ha valami kicsit másra van szükségem, akkor előfordul, hogy online keresek fotókat de jobban szeretek a való életből keresni dolgokat, amiket felhasználhatok.

 

e43be3de2c2c2ebae1488de3e1f8d54d_original.png

 

Milyen Clip Studio Paint eszközökkel rajzolsz?

A vonalak megrajzolásához a Real Pencil-t használom, amit nagyon szeretek. Ha pedig színekkel van dolgom, akkor az alap Oil Paint brush az, amit a legszívesebben használok.

Ez a vázlatszerű stílus egy esztétikai választás, vagy csupán időspórolási módszer?

Egy kicsit mindkettő.

Azt akartam, hogy ezek a vázlatok egységesen nézzenek ki és magammal szemben egy korlátot is fel akartam állítani, mivel hajlamos vagyok túlzottan elveszni a részletekben és biztosítani akartam azt, hogy normális tempóban tudjak haladni. Úgy csináltam, hogy kiközelítve dolgoztam alkotás közben végig – nem engedtem magamnak, hogy be, vagy kiközelítsek – és csupán két réteget használtam. Az első rétegen egy fehér vázlatot csináltam, aztán egy réteggel feljebb csináltam egy fekete vázlatot is, ezt követően pedig a fehér vázlaton maximum színt használtam.

És mindezt egy közepes tónusú háttéren?

Igen. Egy színátmenettel akartam megfűszerezni, narancsból indul és zöldre vált.

Mennyi időbe telt mindez?

A legtöbb elkészítése 15-20 percig tartott. Néhány kicsit gyorsabban kész lett, néhányat pedig valamivel tovább csináltam, például ha egy olyan állatról volt szó, amelyet még soha nem rajzoltam.

 

1473899aad3904e92e7c03e3ec438933_original.png

 

A Chicory esetében van egy irányvonal a stílust illetően, vagy csak hagynak titeket kibontakozni? 

Nagyjából az utóbbi történik. Én nagyon korán érkeztem a csapatba, amikor még nem lehetett nagyon konkrét kinézetről beszélni. Elkezdtem megalkotni a főszereplőt, Greg-gel finomítgattuk a kinézetet, majd amikor készen voltunk, megformáltuk a következő pár karaktert is, hogy milyen méretűek legyenek és milyenek legyenek az arányaik.

Ezután még terveztem pár másik karaktert is és amióta van már egy bizonyos mennyiség, mindig, amikor egy új karaktert tervezek megnyitom azt az óriási fájlt, amiben az összes létező figura megvan és le ellenőrzöm, hogy bele illik-e az új ebbe a világba.

Ez nagyjából hány karakter?

Sok. Nincsen mindegyik készen de azt hiszem, amikor utoljára számoltam, olyan 60 körül lehetett és ez biztosan nem az összes.

 

84526102_643181919787164_5861455754204020736_n-cut-768x768.jpg

 

Miért pont a Wacom MobileStudio?

Mivel nincsen otthon egy irodám, ahol tudnék rajzolni, mindenféle különböző helyen dolgozom. A MobileStudio könnyedén belefér az átlagos méretű hátizsákomba, így mindig nálam lehet. Elég kicsi, hogy ne foglaljon sok helyet az asztalon, ám elég nagy ahhoz, hogy kényelmesen lehessen rajta rajzolni.

Alexis Twitter és Instagram oldalát itt tudod megnézni. A Chicory-ról pedig itt olvashatsz többet.

 

(Wacom Blog)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram