Caustic Graphics: 200x gyorsabb ray-tracing

A sugárkövetés, vagy angolul "ray-tracing" egy olyan eljárás, amely során sugarakat vagy a fény vonalait követik le egy adott pontból nézve, egy megadott síkban. Ez egy bonyolult eljárás és éppen ezért a feldolgozása a számítógépeknek igen hosszadalmas feladatot szokott jelenteni. Gyors processzor, nagy méretű gyorsítótárak kellenek hozzá.

Az NVidia, az AMD és az Intel fejlesztői csapata is dolgozik a problémán több-kevesebb sikerrel. A Caustic Graphics saját bevallása szerint egy olyan hardvert és szoftvert alkottak, amellyel a sugárkövetést 20x gyorsabban lehet megoldani a mai számítógépeken. De 2010-re tovább fejlesztik az eljárást és akár 200x gyorsabban is meg tudják oldani a feladatot.

A Caustic Graphics kifejezetten az animációs és építész iparágaknak szeretne ezzel kedvezni, talán később pedig a játékok szerelmesei is hozzájuthatnak ehhez az új megoldáshoz.

Forrás:
Beszeljukmac

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram