Harsány színekben tetszelgő női karakterek, különleges beállítások, szemet-gyönyörködtető kontúrok és részletek. Az orosz származású, de jelenleg Réunionban élő Elena Iv-Skaya kezdetben fotómodellként dolgozott, de hivatását mégis a kamera mögött találta meg. És még milyen nagy szerencse, hiszen rendkívül egyedi fotóival már több márkának felkeltette az érdeklődését. Most elhoztunk nektek egy kis ízelítőt művészetéből.
Inspirációk és partnerek
Elena Iv-Skaya művésznév mögött egy szépség és divatreklámra szakosodott, erős és elegáns esztétikájú alkotó bújik meg. Az eredetileg ukrán származású fotóművész jelenleg Réunion szigetén alkot, ahol többek közt a helyi butikok színes kínálata inspirálja művészetét. Fotómodellként megtapasztalta, hogy milyen a kamera előtt mozogni, napjainkban már divatfotósként gondolkodik a beállításokon, fényeken. Mindezek mellett sok esetben saját maga találja ki a modellek ruháit, ő maga csinálja meg a sminkeket és a kiegészítőket is ő válogatja ki, ezzel tulajdonképpen rendkívül önálló. Ami a technikai részét illeti, a minőségi képek elérésére legtöbb esetben közepes formátumú Hasselbald H5D-t használ, néha pedig Nikon D810-el örökíti meg a pillanatokat.
A művésznő munkásságára rendkívüli hatást gyakorolt a feminizmus témája, és azok a modellek, akikkel együtt dolgozott. Divatfotósként elengedhetetlen foglalkoznia a „szépség” kifejezéssel, melyet a saját értelmezésében mulandóként és törékenyként, de elsősorban az eleganciaként jellemez. Mivel van tapasztalata kezdő modellekkel is, ezért mindig pontos utasításokat ad, hiszen úgy véli, hogy a modellnek bíznia kell fotósban és önmagában is, hogy a legjobbat tudja nyújtani a felvételek készítésekor. Elena szerint fontos az is, hogy a modell ne érezze nevetségesnek magát semmilyen pózban és ne játssza meg magát a kamera előtt, különben a képek hamisnak fognak tűnni. Fotóira általában jellemző, hogy különböző popkulturális utalásokkal vannak körülölelve, így például az igényesen kiválasztott színpaletta, a múltat idéző ruhadarabok, tárgyak, az erős kontúros sminkelés.
Elena lélegzetállítóan kifejező és rendkívül világos színekben gazdag fotói a divat és a grafika között helyezkednek el. Művészetére senki sem tekint közömbösen, hiszen a hihetetlenül gazdag utómunkával fotóit festményszerű alkotássá varázsolja. Sikerét bizonyítják, hogy olyan partnereknek készített fotósorozatokat, mint például a Glamour, Marie Claire és az Elle.
Az elismert munkái közül most bemutatjuk a kedvenc sorozatainkat, amellyel még inkább bepillantást nyerhetünk a szinte hibátlan kompozíciók és részletek képtárába.
Alpaca Farm, Schön!
Elena Iv-Skaya munkásságának egyik gyöngyszeme az alpaka farmon készült fotósorozat. Témáját tekintve a művész visszament a gyökerekhez, és a környezet segítségével rendkívül hangulatos, természetes fényekben gazdag sorozatot készített a Schön! magazinnak. Ennek az alpakafarmnak a száraz és napsütötte területein a fotós Mila-Rose modellt örökíti meg, ahogy dolgozik és megtapasztalja terének érzékszervi mélységét. A kompozíciónak fontos eleme a modell ruhája, ami ötvözi a farm és a népviselet jellegzetességeit. Elena Iv-Skaya védjegyének számító harsány színek ennél a projektnél is visszaköszönnek, így dominánsak a piros színek és a farmeranyagok. A természetesen kéklő égbolt és a modell ruhái és kiegészítői – hajékszerek, vörös rúzs, fülbevaló - tökéletes kontrasztban vannak egymással, az alpakák bevonásával pedig a fotóművész még jobban kifejezi a rousseau-i vissza a természetbe életérzést. A modell természetesen mozog a kamera előtt, szinte nem is foglalkozik vele, ami naturális érzést kölcsönöz. Elena Iv-Skaya sokszor maga öltözteti és sminkeli a modelleket, de ennél projektjénél Kristina Oleinik segített a ruhák kiválasztásában, valamint ő készítette a modell jellegzetes haját és sminkjét, ami tökéletes keretet adott a projektnek.
In the Wild, L’officiel Ukraine
Elena Iv-Skaya művészetére nem lehet azt mondani, hogy kiszámítható, hiszen helyszínek tekintetében ugyanúgy szeret a környezetben, ahogy egy stúdióban fotózni. A grandiózus színek mellett pedig találkozhatunk fekete-fehér installációkkal is, de művészetére sokkal inkább jellemzőbbek a színkombinációk, amelyek megragadják a tekinteteket. A most következő sorozata szintén a szabadban játszódik, de egy sokkal különlegesebb helyszínen, mint az alpaka farm. A művész L’Officiel Ukraine-nek szánt „In the Wild” projektje a címéhez mérten egy Dél-Amerikai vadonba kalauzolja el a fotóiban elvesző közönséget.
Kayla Hansen modellnek a meglepően különböző ruhaszettek és kiegészítők mellett más „kellékekkel” is foglalkoznia kellett: mégpedig a vadon élő állatokkal. Ezek az állatok a lehető legjobb körülmények között élnek, hiszen többségük vadászgazdaságokból mentett rehabilitált állat, így nem okozott számukra gondot a modell jelenléte. A főszereplő magabiztosan mozog a kamera és a vadállatok kereszttűzében, szinte eggyé válik a környezettel, társként kezeli az állatokat, és nem fél tőlük. Bájos eleganciája, különleges adottságai, és kacérkodó, szeplőkbe bújtatott érzéki tekintete még inkább élővé teszi a sorozatot. A művész teret adott a képzeletének azzal is, hogy különböző ruhákkal öltöztette fel a modellt: találkozhatunk sima púderszínű szinte selyemruhával, fodros fehér és visszafogott fekete ruhával, de a piros, kék, sőt még lila színekkel is. Észrevehető, hogy szinte minden fényképen a modell kalapot visel, ami tökéletesen érzékelteti a helyszínhez illő viseletet.
A Qeeboo projekt
Végezetül az utolsó általunk bemutatott fotósorozatban az igazán exkluzív bútorokat keresztezi a rendkívül egyedi fotókivitelezés. A Qeeboo különleges olasz bútorokat és kiegészítőket gyártó cég felkérte Elena Iv-Skayát, hogy készítsen fotósorozatot termékeikből. A Qeeboo bútorai érzelmesek és narratív környezetbe helyezhetők, és mindenki számára elérhetőek. Különlegességük az, hogy ezek nem kifejezett bútor alakú termékek, hanem állatok, és egyéb tárgyak felnagyított vagy eltorzított másai. Egyes termékek különböző méretben is elérhetőek, ezzel szinte bármilyen környezetben jól mutatnak. Elena Iv-Skaya harsány színekbe ágyazott védjegyét ennél a sorozatnál tökéletesen ki tudta használni, így egy olyan statikus stúdió helyszínt választott a projekt elkészítésére, ahol a meglepően furcsa bútortárgyakat a hozzá tartozó bohókás színárnyalatokat viselő modellekkel vette körül változó színű háttérben. A Qeeboo álláspontja szerint mivel ezeknek a termékeknek nincsen hagyományos bútor kinézetük ezért rá szeretnék hagyni a bútorok értelmezését és hasznosítását a vásárlók fantáziájára. Ezt a gondolkodásmódot Elena Iv-Skaya is követte, és pont ezért kapta lencsevégre a termékeket a modellekkel egy statikus stúdió helyszínén.
A modellek ennél a sorozatnál igyekeztek a legtermészetesebben viselkedni a tárgyakkal, bár ez sok esetben elég érdekes kompozíciókban történt meg, és ez a kettősség pont illik a bútorcég által kínált termékekre. A fotósorozatban viselt ruhákra jellemzőek a különböző színösszeállítások és kiegészítők, találkozunk egyszerű ruhadarabbal, és egészen fodros, mintásakkal is, amit egy rendkívül egyszerű, néhol erős sminkkel kereteznek. A Elena Iv-skaya Qeeboonak szánt projektje talán legjobban passzol a művésznő portfóliójába, hiszen a különböző színkavalkádot ebben a sorozatában tudta legjobban kiemelni.
Művészetének mibenléte
Elena Iv-skaya elsősorban a nagy hatású színes portrékról ismert, de ténylegesen a szépség, az elegancia és a heves hozzáállás határozza meg Elena szemfüles munkáját. Stílusát áthatja a rendkívül esztétikus, erős és elegáns, telített színekkel és fényjátékkal kapcsolatos képek iránti szenvedély. Belemerülni az általa teremtett világba azt jelenti, hogy kinyitjuk egy minimalista és stilizált világ kapuit, amelyben a magasztos női modellek szabadon játszhatnak a kamera előtt.
Ha még inkább szeretnél belemerülni művészetébe, érdemes meglátogatni weboldalát.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.