Chad Hurley úgy látja, hogy a továbbfejlődéshez érdekeltté kell tenni a tartalomgyártókat, és ehhez pénzre van szükség.
A YouTube egyik alapítója tegnap interjút adott a Bloomberg hírügynökség tévéjének, és Chad Hurley határozottan kiállt amellett, hogy a videomegosztó fejlődéséhez – sőt helyzetének megtartásához is – szükséges az, hogy a tartalomkészítők több bevételhez jussanak, és ennek egyik módja, hogy a YouTube-nak legyenek előfizetéses szolgáltatásai is.
Mindez azért került szóba, mert a Google már jó ideje megígérte, hogy még idén elindítanak egy előfizetéses YouTube-szolgáltatást: a felhasználó havi 10 dollárért reklámmentesen nézheti a videókat. Ennek indulását már többször bejelentették, de egyelőre csúszik a bevezetése. Jelenleg egyébként csak egy előfizetéses szolgáltatásuk van, a szintén 10 dollárba/euróba kerülőYouTube Music Key, mely ugyancsak reklámmentes használatot, illetve offline zenehallgatást kínál.
Chad Hurley úgy látja, hogy a tartalomkészítők támogatása, érdekeltté tétele elsőrendű érdeke a YouTube-nak, és ha ehhez az szükséges, hogy bizonyos extra szolgáltatásokért a felhasználóknak fizetniük kell, akkor ezt meg kell lépni. Azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy az eddigi teljes hozzáférést biztosító modell megszűnjön, és bizonyos videókat csak előfizetéssel lehessen elérni: „Azt hiszem, ez is egy opció” – mondta az interjúban.
Hurley néhány kritikus szót is elejtett a YouTube jelenlegi működésével kapcsolatban. Például úgy véli, hogy a nagy tartalomgyártók, a stúdiók és a tévécsatornák gazdasági erejüknél fogva magasabb reklámárakat tudnak kiharcolni, mint az ilyen szempontból gyengébb függetlenek, és ezen a helyzeten szerinte mindenképp változtatni kellene, mert mindenkinek ugyanaz kell járjon.
(ITcafe)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.