Adobe kreatív problémamegoldók

    Az egyre inkább növekvő automatizált világban nagyon fontos, hogy a tanulók elsajátítsák a kreatív problémamegoldó készséget, ha be szeretnének lépni a munkaerőpiacra. A kreatív problémamegoldók önállóan tanulhatnak, feladatokat fogadhatnak el és kockázatot vállalhatnak, valamint bizonyíthatják a kitartásukat és határozottságukat — ezeket a képességeket "puha készségnek" nevezzük.

    Azonban egy az egész világra kiterjedő Adobe tanulmány szerint, mely ez év elején jelent meg, az iskolák nem tesznek meg mindent annak érdekében, hogy megtanítsák a diákoknak ezeket a készségeket. A technológiai hozzáférés, források és oktatás hiánya néhány olyan tényező, melyek hozzájárulnak a szakadékhoz, mely az iskolában megtanult dolgok és a munkaerőpiaci belépéshez szükséges tudás között húzódik meg. 

    Az Adobe elkötelezett a szakadék áthidalása érdekében. Múlt héten bejelentettük, hogy a K-12 iskolák hozzáférést kapnak az összes Adobe Creative Cloud alkalmazáshoz felhasználónként évi 4.99 dollárért. Az év elején pedig bejelentettük az Adobe Spark prémium verzióját, mely ingyenes a K-12 tanulók számára az egész világon. 

    A tanulmány vezetője Tacy Trowbridge szerint az egyre inkább digitalizálódó világban a tanulók szeretnének részt venni, annak érdekében, hogy alkossanak és hírnévre tegyenek szert. Az Adobe pedig biztosítja számukra az ehhez szükséges eszközöket. 

    Telje mértékben egyetértek azzal, hogy a tanulók profitálni fognak az erős kreatív problémamegoldó készségekből, de vitatkoznék azzal a megállapítással, hogy napjaink munkavállalóinak éppolyan fontosak mint a jövő munkavállalóinak.

    Munkaadóként és vezetőként, ilyen típusú emberekre van szükségem a csapatomba. Az Adobe nem létezne, vagy kevésbé növekedne önálló, innovatív, kíváncsi, bátor és kitartó munkavállalók nélkül. Engedjék meg, hogy bemutassak néhányat közülük. 

    Stefano Corazza, aki az Adobe média csapatát vezeti, nem kreatív problémamegoldásra tanították – de megtanulta egyfajta túlélő készségként. 

    Visszaemlékszik a Paduai Egyetem első matematika órájára, ahol a tanár azt mondta a 400 fős hallgatóságnak, hogy csak az osztály harmadának fog sikerülni. 

    Így emlékszik vissza: "Balra  néztem, majd pedig jobbra és megértettem, hogy egyedül én élhetem túl. Sokkal nagyobb fegyelem és nagyobb természetes kiválasztás volt." 

    Elkezdett futtatni egy statisztikai elemzést arról, hogy milyen kérdések és témák várhatók a teszten, így azokra koncentrált. Matematikát használt ahhoz, hogy sikerüljön a matek vizsgája. 

    Így folytatja: “Közülünk azokat akik egyetemet végeztek, elkötelezettségre tanították, rendben ezek a szabályok, de ezek csak látszólagosak. Hogyan gondolkodhatunk a dobozon kívül és mehetünk a szabályokon túl, a megszegésük nélkül?” Gépészmérnöki és számítástechnikai látásmódból diplomázott. 

    Az Adobe-nál Stefano vezeti az eszközeink fejlesztését és a technológia elkészítését a megnövelt valósághoz (augmented reality). Az a munkája, hogy felkeltse az emberek érdeklődését a valósággal kapcsolatos élményekkel kapcsolatban. Így ha keres valakit a csapatába, olyat személyt keres aki kényelmesen beilleszthető.

    Az interjúztatási folyamat során, néha elterelődik a beszélgetés és véletlenszerű kérdéseket tesz fel, hogy lássa az illető hogyan reagál azokra. A kreatív problémamegoldók általában sokkal kellemesebbnek látszanak, mint a kevésbé kreatív kollégájuk.

    Jessica Waters Davis az Adobe Document Cloud vállalati termékmarketinget vezeti, szintén kreatív problémamegoldókat keres, amikor embereket szeretne felvenni a csapatába.

    “Azt akarom tudni, hogy a pályázó milyen gondolati modellt vagy eljárást használna egy probléma megoldásához. Az egyik kérdés amit az interjú során megkérdezek az, hogy mondjon egy példát, amikor valamit megpróbált, de nem sikerült, mert a kudarcaiból sokkal többet tanult, mint a sikereiből. A tanulás képessége, készítsen valami újdonságot számomra, olyat amit éppen keresek."

    Stefanoval ellentétben Jessica egy kicsi művészeti egyetemre járt – University of Puget Sound. Üzleti diplomát szerzett, de egyéb más dolgokat is tanult, többek között színművészetet, pszichológiát és filozófiát. Ez az oktatási tapasztalat megtanította a különböző nézőpontú gondolkodásra, egy olyan készség amely nélkülözhetetlen az Adobe ügyfelekkel való együttműködés során.

    “A munka az emberről szól, függetlenül attól, hogy azokról az emberekről van szó akikkel együtt dolgozom, vagy pedig azon ügyfeleinkről akiket kiszolgálunk. Ez egy nagy lehetőség, hogy kreatívak, illetve kreatív problémamegoldók legyünk.”

    Tacy Trowbridge azt mondja, hogy egy kis csapattal és alacsony költségvetéssel, nem engedhetik meg maguknak azt a luxust, hogy csak az adott pozícióra alkalmasakat veszik fel. A csapatban való együttműködés legfontosabb tényezője a kreatív kitartás.

    “Az egyik jellemzője az általam keresett személynek a nyugtalan innovátor. Olyan embert keresek, aki nem elégedett és új lehetőségeket, helyzeteket keres. Olyan embert keresek, akinek az okoz elégedettséget, hogy jobbá tegye a világot az ügyfeleinknek és a problémák számára, amiket megoldunk.”

    Tacy rámutat, hogy ezek a tulajdonságok, nemcsak a belső csapatunk számára fontosak, de az Adobe folyamatos innovációs sikeréhez is elengedhetetlenek.

    “Tényleg megpróbálunk a jövőbe beruházni. Megpróbáljuk kitalálni, hogyan segíthetünk az embereknek újfajta kommunikációs módszerekben. Újra kell gondolnunk a saját termékeinket. Át kell gondolnunk, hogy milyen módszerekkel kötelezhetjük el a célközönségünket. Erre nem létezik biztos módszer.”