A YouTube utánozza a Snapchat Storiest


A YouTube Community-t ettől kezdve minden 10 ezer feletti feliratkozóval rendelkező vlogger használhatja. Hamarosan béta változatban megjelenik számukra egy rövid, mobilos videókhoz használható funkció.


animation-255.gif

A YouTube lekoppintotta a népszerű sztori-formátumot, amelyet legelőször a Snapchat vezetett be, majd pedig az Instagram és a WhatsApp tette közismertté. A közeljövőben a Reels béta változatban a YouTube Community videós közösségi oldalon is kipróbálható - írja a YouTube Creator Blog. Az új funkció azonban nem teljesen a korábbi megoldásoknak a másolata, hanem egyfajta újraértelmezése azoknak.

Különbség például, hogy míg más alkalmazásokban a funkció a felületek legfelső sávjában található, addig a tartalomközlők a YouTube főoldala helyett csak a YouTube Community-re tehetik fel a bejegyzéseket. Ez az a közösségi felület, ahová a videósok egyedi tartalmakat (akár GIF, szavazás, fotók) tölthetnek fel rajongóiknak, annak érdekében, hogy növeljék az elköteleződést. Ahogy más szolgáltatások esetében is, úgy a videós oldalon is az a legfontosabb, hogy a teljes értékű videók helyett legyen egy olyan megoldás, amellyel a vloggerek rövidebb bejelentkezéseket oszthatnak meg.

A Community-t mostantól minden olyan tartalomközlő használhatja, aki 10 ezer feletti feliratkozóval rendelkezik. Az elkötelezett rajongók számára pedig a tartalmak a saját hírfolyamukban is megjelennek, attól függetlenül, hogy feliratkoztak-e a csatornára.

youtube_reels.jpeg,q1512036363348.pagespeed.ce.uKtOrGbDiw.jpg

A Reels használatával a mobilalkalmazásban a YouTube Community felhasználók maximum 30 másodperces felvételeket tehetnek közzé, amelyhez szűrőket, zenéket, feliratokat és speciális matricákat is hozzáadhatnak. További különbség, hogy a Reelsre egyszerre több történetet is feltölthetünk, és nem tűnik el egy napon belül. Ezekre a történetekre a rajongók reagálhatnak, feljebb vagy pedig lejjebb szavazhatják, akárcsak az egyéb videókat, bejegyzéseket és hozzászólásokat.

Várható volt, hogy a YouTube előáll egy hasonló megoldással, mivel az Instagram szintén inkább a videós bejegyzéseket célozta meg, ami eddig hagyományosan  Google közösségi oldalának a felségterülete volt. Bár a vlog műfaj nagyon népszerűvé vált az utóbbi időben, de ezek inkább több perces vágott videókat jelentenek. Úgy látszik, hogy a Google megpróbálja megakadályozni a terület kannibalizálását egy saját, hasonló szolgáltatás bevezetésével, de az Instagram Stories és a WhatsApp Status már több mint 300 millió napi aktív felhasználóval rendelkezik, így erősen kérdéses, hogy mennyire lesz sikeres a próbálkozás.

A béta verzió tapasztalatai után még módosulhat a szolgáltatás, például a YouTube Community fül helyett vagy mellett felkerülhet a tartalom a főoldalra, ha ez a felhasználók körében népszerű lesz a tesztek alapján - nyilatkozta a vállalat a TechCrunch-nak. Jelen pillanatban viszont nem lehet tudni, hogy mikor és mely videósok próbálhatják majd ki az új funkciót, így azt sem, hogy mikor lesz elérhető.

(Hwsw.hu)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram