Bejárta az IT-sajtót a ComScore piacelemzése, illetve a belőle levont következtetések, amelyek „szellemvárosként” emlegetik a keresőóriás közösségi oldalát, természetesen a nagy riválishoz, a Facebookhoz viszonyítva.
A Google azonban másképp látja mindezt, szerinte a Google Plusz a leggyorsabban növekvő termék mind közül, amit valaha is megalkottak. „Nemhogy szellemváros volna a Google Pluzs – állítja Vic Gundotra, a Google egyik alelnöke egy, a cég Mountain View-i központjában adott interjúban -, hanem megdöbbentően sikeres termék, mármint ami a fejlődését illeti. Nem volt még termékünk, ami ily tempóban növekedett volna - tette hozzá az alelnök.
Válaszul a Google Pluszt ért „támadásokra” néhány számot is megemlített a közösségi oldallal kapcsolatban. Körülbelül 50 millió, Google+-hozzáféréssel rendelkező felhasználó naponta használja a Plusszal szimbiózisban élő termékeket, a YouTube-ot, az Android Marketplace-t és persze a Google keresőt, s havi szinten nézve ez a szám eléri a 100 milliót.
A Google azt nem osztotta meg, hogy mennyi időt töltenek az emberek a Google Pluszon, a cég szerint ugyanis ez nem tükrözi megfelelően, mi is zajlik az oldalon. Az alelnök egy példával illusztrálja ezt: abból megítélni egy éttermet, hogy hányan ülnek le az asztalhoz, meglehetős botorság, ha elvitelre is kínál ételt nevezett étterem.
Az alelnök ezután hosszasan fejtegette, hogy valójában a hirdetéseknél derül ki, mi is a Google Plusz előnye a vetélytársakkal szemben. 5-10 százalékos átkattintásiráta-növekedést figyeltek meg a weboldalaikon a közösségi elemekkel bővített hirdetésekben, ekkora növekedést pedig – állítja az alelnök – nemigen láttak, pedig már hosszú ideje benne vannak az üzletben. S hogy milyen hirdetésekről van szó? Tegyük fel, hogy valaki mikrohullámú sütőt keres, s erre egy olyan mikrosütőről jelenik meg hirdetés, amelyet a sütőt kereső felhasználó Google Plusz körében lévők ajánlottak.
A nyilatkozat- és számháborúnak feltehetően itt még nem lesz vége, azonban úgy tűnik, a Google számára irreleváns a Google Plusz aktív használóinak száma, akárcsak az oldalon töltött idő, ők valami másban utaznak. Ahogy Gundotra úr fogalmazott: elindítottuk a közösségi motort a Google-nél, s most fogunk a gázra lépni. Ha pedig a Google nagyon akar valamit, akkor nehéz megállítani.
(Techline)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.