A Facebook halott? itt a Meta!

    A Zuckerberg-birodalom Facebookját leváltó Meta sorsa nem indult egyszerűen. Ennek ellenére a jövőben a „metaverzális” tapasztalatokra és szolgáltatásokra összpontosítva egymilliárd embert terveznek elérni.

    leadkep (1)_10.jpg

     

    Mark Zuckerberg vezérigazgató a Connect 2021-en bemutatta a Meta-t, amely egy új cégmárka alá gyűjti össze az alkalmazásokat és a különböző technológiákat. A Meta középpontjában a metaversum életre keltése áll majd, és segít az embereknek kapcsolatot teremteni, közösségeket találni és vállalkozásokat fejleszteni.

     

     

    A terv persze igazán jól hangzik, azonban a Meta indításánál több dolog is balul sült el, amin valószínűleg a folyamatos Facebook körüli botrányok sem segítettek. Az első probléma magával a Meta elnevezéssel kezdődött, ugyanis az már foglalt. Egy arizonai számítógépbolt már létezik ilyen néven az Egyesült Államokban, a vállalkozás ráadásul már egy éve beadta kérvényét a levédetésre, amit csekély húszmillió dollárért hajlandók átadni. Az is kiderült azonban, hogy amíg nem bírálták el, a Facebook előtt több kihasználható kiskapu is nyitva áll, hogy megszerezze a Meta elnevezést.

     

    kep1_2.gif

     

    A név tulajdoni vita mellett a bejelentést a social mediában is egyből felkapták, különösen Izraelben, ugyanis a Meta héberül halottat jelent, hogy pontosak legyünk, a halott szó nőnemű formája. A névváltoztatás után pedig mindent elárasztott a #FacebookDead, vagyis a #AFacebookHalott hashtag.

    A metaverzum egyébként a 2D képernyőkön túl, a kiterjesztett és virtuális valóság (VR) felé is szeretne elmozdulni, hogy segítse a közösségi technológia következő evolúciójának megteremtését.

    További részletekért kattints ide!