3D-s technikával mára már szinte bármit képesek vagyunk élethűen megjeleníteni. Egy dolog azonban a mai napig fejtörést okoz az alkotóknak. Ez pedig az ember élethű ábrázolása. Ebben segít most a téma egyik legkiemelkedőbb szakértője: Mao Lin Liao.
A 3D animáció esetében, talán semmi sem jelent akkora kihívást, mint egy hétköznapi ember ábrázolása. A haj és a tekintet bonyolultságától az arckifejezéseken és mozgásmintákon át, minden szinte lehetetlen feladatnak tűnhet.
Mao Lin Liao, a REBLIKA alapítója és vezérigazgatója a világ egyik legismertebb „digitális ember” alkotója. Leginkább a Terre des Hommes „Sweetie” alkotásáról ismert, amely egy tízéves filippínó lány digitális ábrázolása volt, és aminek segítségével számos szexuális ragadozót sikerült lekapcsolni az online térben. Ezért a munkáért Liao számos díjat bezsebelt, de élethű alkotásait emellett filmekben, videojátékokban és reklámkampányokban is láthatjuk.
Egy biztos, az élethű digitális ember létrehozása igazán sokrétű tanulást és több éves tapasztalatot igényel. Mao Lin Liao pedig mindkettővel rendelkezik, hiszen több mint 20 éve dolgozik 3D-s alkotóként.
„Egy fotorealisztikus karakter létrehozása az egyik legnehezebb dolog a 3D-ben. Lehet autókat vagy épületeket kreálni, és általában ezek megalkotása tökéletesen működik is, azonban egy élethű ember létrehozása a CGI szent grálja."
Erre specializálódva jött létre a REBLIKA.
„Az ötlet akkor született, amikor rájöttem, hogy a nagyobb tervezőstúdiók többsége általános szolgáltatást kínál egész projektekre fókuszálva, ahelyett, hogy annak egy-egy aspektusára specializálódna. Azt gondoltam magamban: talán ha lenne egy olyan cég, ami csak digitális alakok létrehozására szakosodott, nagyobb esélyük lenne a túlélésre ezen a telített piacon. Nem akartam egy másik stúdió másolata lenni. Azt szeretném csinálni amiben igazán jó vagyok.” - nyilatkozta Mao. Az idő pedig bebizonyította, hogy igaza volt.
Maga a cég neve, a Szárnyas fejvadász című, népszerű tudományos - fantasztikus film „replikáns” koncepciójára utal, sőt a logó is ezt tükrözi. Természetesen a legjellemzőbb megkeresések a filmek és a videojátékok területéről érkeznek, azonban a felkérések palettája ennél sokkal színesebb. Dolgoznak például a divatiparban is, ahol saját digitális próbababák megalkotásával foglalkoznak és a ruhákat digitalizálják.
Mao-ról és a cégről további információkat itt találsz!
(Autodesk)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.