Az Adobe Stock csapata minden évben utána jár, milyen típusú képek voltak a legnépszerűbbek az oldalon. A cég ezáltal összegyűjti a várható trendeket, és nagyobb rálátást ad a fogyasztók elvárásaira.
Az Adobe család részeként, az Adobe Stock csapata tudja, hogy a kreativitásban mennyi lehetőség rejlik. Épen ezért is tartja fontosnak, hogy évről évre trendelőrejelzéssel támogassa az alkotókat. A mai vizuál-orientált világban a képek és a videók a fogyasztókkal való kapcsolatteremtés legfontosabb módjai. Ezt a cégek és a designerek is tudják és ez az oka annak, hogy fontossá vált a képes és videós tartalmak gördülékeny használata, ugyanis „kényszerítve” vannak arra, hogy lépést tartsanak az esztétikai változásokkal. Ráadásul egyre nagyobb igény mutatkozik arra is, hogy reagáljanak a kulturális, gazdasági és társadalmi mozgalmakra.
Az Adobe Stock 2020. évi előrejelzésével segíteni szeretne, hogy a gyártók, és az alkotók a mainstream előtt haladva elindulhassanak a jövőbeli tervezés útján, vagy ihletet merítsenek egy nagyobb méretű projekthez.
Kitolódik a felhasználók korosztálya
Az Egészségügyi Világszervezet szerint 2020-ra a 60 vagy annál idősebb emberek száma meghaladja az 5 év alatti gyermekek számát. A tapasztalatok alapján az érett közönség nem csak aktív, hanem releváns résztvevője és inspirálója is a trendek formálásának, bizonyítva azt az általános igazságot, hogy a kor csak egy szám.
A közelmúltig az idősebb közönség legtöbbször úgy volt ábrázolva, hogy segítségre szorulnak a modern technikai eszközök, illetve a social media platformok, websiteok kezelésében, mára azonban ez megváltozott. Ezt sok márka és cég is észrevette, éppen ezért az ifjúságközpontú figyelem elkezdett kitágulni. Végre olyan iparágak is nyitnak az érettebb korosztály felé, akik eddig nem tették, vagy legalábbis nem ennyire nyíltan. Ez alapján bővült a fotók és videós tartalmak tárháza is, melyek témája leginkább az, hogy az idősebb generáció is aktív és fontos szerep van a társadalomban.
A hitelesség fél győzelem
Azt is megfigyelte az Adobe Stock csapata, hogy a social médiának köszönhetően az emberek sokkal őszintébben és nyíltabban fejezik ki a véleményüket, mint azt korábban tették. A mai mainstream szerves része ez a fajta önkifejezés, és ez tetten érhető a felhasznált képek típusában is.
Az emberiség különféle aspektusait, a modern élet valóságát bemutató képek népszerűsége továbbra is növekszik, emiatt hozta létre az Adobe Stock az Express Yourself kollekciót, mely arra összpontosít, és olyan fotós tartalmakat gyűjt össze, ami a természetes valójában mutatja be korunk embereit, gondolatébresztő tartalmakat és őszinte élettapasztalatokat közöl.
A smink, mint önmegvalósítás
A smink a történelem során arra volt hivatott, hogy az emberek a korok szépségideálját maszkírozzák az arcukra. Mára ez jelentősen megváltozott. A fogyasztók jelenlegi generációja minden eddiginél fontosabbnak tartja a valódi érzéseket, és az egyediség megmutatkozását, éppen ezért az érdeklődésük központjává vált az önkifejezés ilyen formája. Ezáltal maga a smink is egyfajta önkifejező eszközzé vált. A szépség, mint fogalom egyre sokszínűbb és ez képekben és a smink szabadabb használatában is megmutatkozik. Ezért nem meglepő, hogy várhatóan ez lesz az egyik legkeresettebb téma 2020-ban.
Egy közösség vagyunk
A fogyasztók egyre céltudatosabbak és ez érzékelhető vélemény kifejtésükben és a közös célokért való összefogásokban is. Ez vizuálisan olyan formában van jelen a piacon, hogy a közösségérzetet, összefogást és életmód váltást sugalló képeknél megfigyelhető, hogy sokkal gyorsabban teremtenek az ügyfelekkel kapcsolatot.
A Behance-val és az Adobe Creative Cloud Marketingel együttműködve milliónyi adat állt az Adobe Stock kutató csapat rendelkezésére ahhoz, hogy pontosabb rálátást tudjunk adni a legfontosabb dizájntrendekről.
Homemade hatás
A művészek alkotásaiban egyre inkább megfigyelhető a természet hatása. Egy olyan stílus nyer teret, ami az egyszerűsége és a kézműves hatásai révén emelkedett ki. A képek egyfajta barkácsolt hatást keltenek.
Az új Art Deco
A másik várhatóan népszerű dizájnból a látványos, nosztalgikus elemek köszönnek, ez pedig nem más, mint az Art Deco újfajta megjelenítése. A látványra továbbra is különleges formavilág, minimalizmus és futurista hatás lesz a jellemző, mindeközben mégis elegáns és dekoratív marad.
Új szürrealizmus
2020-ban a művészek megmutatják hogyan lehet elképzelhetetlen dolgokat alkotni a technikai újításoknak köszönhetően. Ez az újfajta látvány várhatóan a globális közönség figyelmét felkelti.
Modern gótika
A művészek mindig is szerettek kísérletezni az analóg és a digitális vegyítésével. Ezt a vonalat leginkább futurisztikus anyagok, ipari hatások és feltűnő tipográfia jellemzi majd, mely egyszerre utal a jövőbeli víziókra és a régi világ elemeire.
Dokumentumfilm
A klímaváltozás és a globális felmelegedéssel kapcsolatos témák várhatóan 2020-ban is számos cég brandjének lesznek fontos részei. Éppen ezért népszerűek lesznek azok a dokumentarista felvételek, amik az erre utaló nyomokat rögzítették.
Extra animációk a videós tartalmakon
A fogyasztókhoz a tartalmak legtöbbször a social medián keresztül jutnak el. Ehhez azonban figyelemfelkeltő videós vagy képes tartalom szükséges, ami magára vonzza a tekintetet. Ezért a készítők a szimpla videós tartalmakat, interaktív grafikákkal turbózzák fel.
A folyékony anyag és a neon hatás
A geometriai formák mellett visszatér a folyékony, anyagszerű hatást keltő animációk népszerűsége. A mozgó neon elemek megjelenése szintén kedvelt lesz az alkotók körében, melynek célja továbbra is a figyelemfelkeltés és a vásárlók elköteleződésének elősegítése.
További részletekért kattints a linkre!
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.