Alig néhány hónapos lappangás után robbant be a közösségi alkalmazások élcsapatába a Pinterest. A hivatalosan 2011. márciusában "zárt béta" módban startolt "vizuális könyvjelző" (digitális parafatábla stb.) már augusztusban felkerült a Time The 50 Best Websites of 2011 listájára. A Hitwise adatai alapján a Pintrest forgalma december végére elérte a heti 11 millió látogatást (9 hónap alatt negyvenszeres növekedés!), ezzel bekerült a közösségi hálózatok tízes élcsapatába.
Mi is ez a Pinterest?
Ha tinédzser korodban kitűzted ágyad/íróasztalod fölé a különböző színes lapokból kivágott képeket - esetleg valamilyen megjegyzéseket is firkáltál hozzájuk -, akkor számodra nagyon ismerős lehet ez a dolog.
A lényeg az, hogy a weben talált, érdekes, "később még kellhet" stb képeket itt tematikus gyűjteményekben elrakhatod. Igen, persze, ezt sok más helyen is megteheted, de más hálózatokkal ellentétben itt valóban a képek/gyűjtemények vannak előtérben, a képleírások, kommentek csak másodlagosak.
Természetesen a Pinteresten is van saját profilod, követheted a neked tetsző gyűjteményeket, illetve az ismerős/érdekes felhasználókat. Az eddigi tapasztalatok egyébként azt mutatják, hogy a felhasználók többsége (kb. 60%) fiatal nő (végre nem egy újabb tech-dühöngő), ennek megfelelően a gyűjteményekben is a divat/exkluzív cuccok, érdekességek, enni- és innivaló stb. dominálnak.
A Pinterest sikere újabb jól mutatja, hogy 1) továbbra is "a tartalom a király", 2) nem kell feltétlenül tartalom-előállítónak lenned, a tartalomgondozással (content curation) is újabb értéket állíthatsz elő.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.