Új lehetőségek és elvárások a digitális gazdaságban


A kiterjed felmérés a szakemberek és a vásárlók válaszait is összevetette.


digital-economy.jpg

 

Az elmúlt évek során a digitális átalakulás minden vállalat típust arra ösztönzött, hogy digitalizálják üzletmenetüket. Ennek eredményeképpen a digitális gazdaság jelentős része magává a gazdasággá vált. Ez az eltolódás új szabályokat és elvárásokat teremt, és új lehetőségeket a márkák számára, hogy vagy elkápráztassák, vagy csalódást okozzanak vásárlóiknak.

A digitális gazdaság jelenlegi és jövőbeli, a fogyasztókra és a vállalkozásokra gyakorolt hatásainak megértése érdekében az Adobe 13 000 fogyasztót és 4250 ügyfélélmény- és marketingszakembert kérdezett meg 14 országban - az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Dániában, Hollandiában, Svédországban, Németországban, Franciaországban, Ausztráliában, Új-Zélandon, Japánban, Indiában, Szingapúrban, Thaiföldön és Malajziában. 

 

A kutatás legfontosabb eredményei az alábbiak:

A digitális gazdaság egyre nagyobb és erőteljesebb szerepet játszik a legtöbb fogyasztó életében. A globális fogyasztók 84 százaléka szerint a digitális gazdaság valamilyen szerepet játszik az életében, és több mint fele (53 százalék) szerint erős szerepet játszik - majdnem minden ötödik fogyasztó (18 százalék) szerint "a digitális gazdaság A GAZDASÁG". A fiatalabb fogyasztók (a Z generáció 66 százaléka és az ezredfordulósok 65 százaléka) még nagyobb valószínűséggel mondják, hogy a digitális gazdaság jelentős vagy meghatározó szerepet játszik az életükben.

A digitális gazdaság az, ahol a vállalatok üzletet kötnek. A marketing- és ügyfélélmény-vezetők túlnyomó többsége (83 százalék) szerint a digitális gazdaság jelentős szerepet játszik a vállalkozásukban, fele (50 százalék) jelentősnek nevezi a szerepet, 15 százalék pedig azt állítja, hogy a vállalkozásuk nem létezne a digitális gazdaság nélkül. Majdnem minden ötödik (18 százalék) szerint a digitális gazdaság A gazdaság.

A bizalom a digitális gazdaságban kiemelkedő fontosságú, és e gazdasági kihívásokkal teli időkben az első helyen áll. Amikor a feltételek bizonytalanok, a fogyasztók a bizalmat az első helyre sorolják, amikor arról döntenek, hol költsék el a pénzüket, ezt követi az ár, a választék és a relevancia. A fiatalabb fogyasztók különösen erősek ebben a tekintetben: nehezebb időkben a bizalom 13 százalékkal előzi meg az árat a Z generáció és 15 százalékkal az ezredfordulósok esetében.

 

A digitális gazdaság megváltoztatja az ügyfelek elvárásait

A marketingesek több mint 70 százaléka szerint ügyfeleik ma már "sokkal jobb élményeket" várnak el. És minél nagyobb egy vállalat, annál magasabbak az ügyfeleik elvárásai.

A fiatalabb fogyasztóknak van a legmagasabb a mérce az ügyfélélményekkel kapcsolatban, és sokkal inkább személyre szabott élményeket várnak el a márkáktól. A Z generációs fogyasztók közel 60 százaléka és az ezredfordulós fogyasztók több mint fele (53 százalék) személyre szabottabb élményeket vár a márkáktól, szemben az összfogyasztók 39 százalékával.

Ugyanakkor a márkák és a vásárlók nem értenek egyet az ügyfélélmények minőségét illetően: a marketingesek 85 százaléka szerint a vásárlói élmények "csodálatosak", és lenyűgözi őket, hogy a vállalatuk képes lépést tartani a növekvő elvárásokkal. Ezzel szemben a fogyasztóknak csak 63 százaléka elégedett az ügyfélélményekkel. Ez 22 százalékpontos szakadékot jelent aközött, amit a marketingesek szerint nyújtanak, és aközött, amit ebből a vásárlóik éreznek.

 

A gazdasági körülmények romlásával az ügyfelek elvárásai nem csökkennek, hanem nőnek

A fogyasztók fele (50 százalék) azt állítja, hogy jobb élményeket vár a márkáktól, amikor a gazdaság rosszabbul áll, és több mint egynegyedük (28 százalék) szerint az elvárásaik sokkal magasabbak a gyengülő gazdaságban.

A fiatalabb fogyasztók még inkább magas elvárásokat támasztanak: a Z generációs fogyasztók 65 százaléka és az ezredfordulósok 35 százaléka szerint az elvárásaik sokkal magasabbak a nehéz gazdasági időkben.

Az összes fogyasztónak mindössze 14 százaléka mondja, hogy a gazdasági körülmények romlásakor csökkentik elvárásaikat.

 

digital-economy-feature.jpg

 

A digitális gazdaság pozitív hatással van a vállalatokra és a munkavállalókra

Az emberek 70 százaléka szerint a digitális gazdaság segít nekik abban, hogy okosabban és kreatívabban dolgozzanak, ami versenyelőnyhöz juttatja a vállalatukat - mindössze 7 százalék az, aki szerint a digitális gazdaság egyáltalán nem segíti a vállalatukat.

79 százalékuk szerint a digitális gazdaság segíti őket a karrierjük fejlődésében, 26 százalékuk szerint pedig a szakmájukon belül is. Több mint a fele (53 százalék) szerint a digitális technológia a munkán kívüli gazdasági lehetőségeket nyitja meg, beleértve a mellékállású tevékenységeket és a tanácsadást.

A digitális gazdaság a marketingszakembereknek is segít abba, hogy okosabban és hatékonyabban dolgozzanak. Ötből közel négy marketingszakember (79 százalék) szerint a digitális gazdaság segíti a vállalkozásukat: 42 százalékuk szerint a digitális gazdaság segít a vállalatuknak okosabban és kreatívabban dolgozni, 37 százalékuk szerint pedig a digitális gazdaság felturbózza a vállalatuk sikerét és versenyelőnyhöz juttatja őket.

 

A digitális technológiák széles körű és fontos szerepet játszanak az ügyfélélményeikben

Az ügyfelek túlnyomó többsége (85 százalék) szerint a digitális technológiák szerepet játszanak az ügyfélélményeikben, és 40 százalékuk szerint a digitális technológiák alapvető fontosságúak az ügyfélélményeikben - mind személyesen, mind online. Ezek a számok a fiatalabb fogyasztók esetében még magasabbak, 94 százalékot, illetve 54 százalékot érnek el.

Majdnem minden marketinges (98 százalék) azt mondja, hogy a digitális technológiák szerepet játszanak az ügyfeleiknek nyújtott élményeikben, és 69 százalékuk a digitális technológiákat "alapvető" részének tartja az ügyfélélményeiknek - beleértve a személyes élményeket is.

A vásárlás jövője digitális. A következő két évben a Z generációs fogyasztók arra számítanak, hogy idejük nagy részét online vagy virtuális terekben (71 százalék) - beleértve az online áruházakat és piactereket, a közösségi oldalakat és a magával ragadó világokat - töltik majd vásárlással, szemben a fizikai boltokkal (28 százalék).

 

A vállalatok nem használják ki kellőképpen az adatokat és a digitális technológiákat a vásárlók bevonására

A marketingszakemberek mindössze 54 százaléka használja az adatokat döntéshozatal céljából, például annak eldöntéséhez, hogy mikor a legjobb elküldeni egy kommunikációt, vagy melyik csatornát érdemes használni. Kevesebb mint a fele használja a digitális csatornákat a leendő ügyfelekkel való kommunikációra (46 százalék), az adatokat a nagy értékű potenciális ügyfelek azonosítására (44 százalék), a digitális tartalmakat a potenciális ügyfelek elérésére (43 százalék), a digitális technológiákat a továbbértékesítési lehetőségek azonosítására (43 százalék), illetve a digitális dokumentumokat és az elektronikus aláírást az üzletkötések felgyorsítására (42 százalék).

 

A fogyasztók arra számítanak, hogy a közeljövőben az új formátumok nagy szerepet játszanak majd az ügyfélélményben

A következő két évben a vásárlók azt várják, hogy az új és új formátumok a közeljövőben az ügyfélélményük részévé váljanak:

  • 3D: Az összes fogyasztó 76 százaléka (és a Gen Z fogyasztók 87 százaléka) elvárja, hogy a márkák termékeiről 3D-s képeket láthasson az online áruházakban.
  • Videó: Az összes fogyasztó 84 százaléka (és a Gen Z fogyasztók 90 százaléka) elvárja, hogy videókat láthasson a termékekről.
  • AR/VR: Az összes fogyasztó 76 százaléka (és a Gen Z és az ezredfordulós fogyasztók 81 százaléka) elvárja, hogy a termékeket AR vagy VR segítségével is megismerhesse.
  • Digital-to-Physical: Az összes fogyasztó 59 százaléka (és a Gen Z és az ezredfordulós fogyasztók 72 százaléka) elvárja, hogy a digitális termék fizikai termékké alakítható legyen, mint például egy cipő online / virtuális megtervezése, majd ezt követően a fizikai változat megvásárlása.

 

A márkák a következő két évben a következő módokon igyekeznek még több digitális varázslatot vinni a vásárlói élményeikbe:

  • 76 százalékuk lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy virtuális termékeket építsenek, amelyek fizikai termékekké alakíthatók.
  • 74 százalékuk virtuális vagy immerzív élményeket kínál majd, például koncerteket, divatbemutatókat vagy kereskedelmi kiállításokat.
  • 74 százalékuk virtuális tokeneket, krediteket vagy NFT-ket fog használni termékekért vagy élményekért cserébe.
  • 72 százalékuk virtuális játékokat kínál majd az ügyfelek számára, amelyekben pontokat vagy díjakat nyerhetnek.
  • 72 százalékuk VIP hozzáférést kínál majd az ügyfeleknek a befolyásos személyiségekkel vagy hírességekkel kapcsolatos virtuális élményekhez.
  • 71 százalékuk virtuális vagy immerzív tereket kínál majd a vásárlóknak, ahol barátaikkal lóghatnak.

Ma már szinte minden ügyfélélményt érint valamilyen módon a digitális technológia. A digitális technológiák alkalmazása - akár a vásárlókkal, akár a színfalak mögött - lehetővé teszi a márkák számára, hogy ott találkozzanak az ügyfelekkel, ahol éppen tartózkodnak, ezt emlékezetes módon tegyék és felkészülhessenek arra, hogy a jövőben még magával ragadóbb élményeket kínálhassanak.

 

(Adobe)

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram