A New Media Consortium (NMC) nemrég adta ki legújabb, független tanulmányát (Digitális Műveltségi Hatástanulmány: NMC Horizon Projekt Stratégiai Eligazítás ), amely azt vizsgálja, hogy a digitális műveltségi képzés a felsőoktatásban hogyan hat a későbbi tudományos munkahelyi sikerekre. Az Adobe megbízásából a tanulmány megvizsgálja a digitális műveltség különböző szempontjait, amelyet a posztgraduális képzésen tanulnak, használnak, majd pedig a munkaerőpiacon történő elhelyezkedésük után alkalmaznak. A megállapítások igen érdekesek.
A gyors technológiai változások jelentősen átalakítják a jövőbeli munkát, így nagyon fontos, hogy a posztgraduális képzésen résztvevők digitális szakértelemmel rendelkezzenek a tartalomfogyasztói, illetve a tartalom létrehozói oldalon is. Annak érdekében, hogy továbbra is legyen munkájuk, folyamatosan képezniük kell magukat. Finom képességekre is szükségük van, mint amilyen például a kreativitás és a másokkal történő együttműködési képesség, kritikus gondolkodás valamint kreatív problémamegoldás. A digitális műveltség tanulása során az összes előzőekben említett készségeket elsajátítjuk, és az NMC tanulmánya megvizsgálja az ilyen fajta tanulásnak a munkaerőre gyakorolt különböző hatásait.
A legfontosabb megállapítások:
A hatástanulmány megmutatja, hogy a digitális műveltség túlmegy bizonyos digitális eszközök működtetésén. Megmutatja, hogy a tanulók -- akik a tervezéshez és fejlesztéshez digitális eszközöket használnak -- hogyan alkalmazkodnak a különböző munkakörülményekhez, hogyan járulnak hozzá a munkafolyamathoz és hogyan lehetnek sikeresek.
A tanulmány javaslatokat is tartalmaz a felsőoktatási intézmények számára a posztgraduális képzésen résztvevők digitális műveltségének és készségének a tanítása szempontjából. Ezek közé tartozik a digitális műveltségi szakadék megállapítása az iparági résztvevőkkel, a tanulási és fejlesztési rendszerek áttervezése a jövőbeli munka összehangolásával, és az élethosszig tartó tanulásban rejlő szokások és lehetőségek fejlesztése.
Az Adobe támogatja a felsőoktatási intézményeket, mivel azok a megfelelő tantervvel innovatív digitális műveltséget biztosítanak, és felkészítik a tanulókat a jövőre. Tanítási és tanulási eszközöket biztosítunk, modulokat, tanulói mintafeladatokat, valamint felsőoktatási esettanulmányokat az Adobe Academics oldalon az Adobe Education Exchange-en belül. Számos főiskola és egyetem együttműködik az Adobe-val, hogy Creative Cloud-ot biztosítsanak a tanulóknak és az egyetemi karnak, többek között a Clemson Egyetem, Penn State, Arizonai Egyetem, Miami Egyetem, és az Észak-Karolinai Egyetem.
Ezenkívül együttműködünk különböző iparági partnerekkel a diákok és a posztgraduális képzésen résztvevők készségeinek fejlesztése céljából a gyakornoki programjaink, tanusított programjaink, tervező és elemző versenyeinken keresztül.
Mindenkinek azt javasoljuk, hogy olvassa el az NMC Digitális Műveltségi Hatástanulmányt, valamint a kiegészítő összefoglalót, Digitális Műveltség a Felsőoktatásban.
(Adobe)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.