NMC - Digitális műveltséggel kapcsolatos hatástanulmány


A New Media Consortium (NMC) nemrég adta ki legújabb, független tanulmányát (Digitális Műveltségi Hatástanulmány: NMC Horizon Projekt Stratégiai Eligazítás ), amely azt vizsgálja, hogy a digitális műveltségi képzés a felsőoktatásban hogyan hat a későbbi tudományos munkahelyi sikerekre. Az Adobe megbízásából a tanulmány megvizsgálja a digitális műveltség különböző szempontjait, amelyet a posztgraduális képzésen tanulnak, használnak, majd pedig a munkaerőpiacon történő elhelyezkedésük után alkalmaznak. A megállapítások igen érdekesek. 


A gyors technológiai változások jelentősen átalakítják a jövőbeli munkát, így nagyon fontos, hogy a posztgraduális képzésen résztvevők digitális szakértelemmel rendelkezzenek a tartalomfogyasztói, illetve a tartalom létrehozói oldalon is. Annak érdekében, hogy továbbra is legyen munkájuk, folyamatosan képezniük kell magukat. Finom képességekre is szükségük van, mint amilyen például a kreativitás és a másokkal történő együttműködési képesség, kritikus gondolkodás valamint kreatív problémamegoldás. A digitális műveltség tanulása során az összes előzőekben említett készségeket elsajátítjuk, és az NMC tanulmánya megvizsgálja az ilyen fajta tanulásnak a munkaerőre gyakorolt különböző hatásait.

A legfontosabb megállapítások:

  • Azon tanulóknál, akik a felsőoktatásban digitális műveltséget tanulnak, elkezdődik a digitális szakértelem kialakulása. Például a megvizsgált posztgraduális képzésen alkalmazott technikai tanfolyamoknál a tanulók fejlett technikai képességekkel és digitális műveltséggel rendelkeznek.
  • A digitális szakértelem közötti szakadék megnő, ha az iskolák nem a technológiai központú tanítási módszert használják.
    A tanulmány egyértelműen megmutatja, hogy az iskoláknak külöböző projekteket kell biztosítani a tanulók számára, melyek bizonyítékul szolgálnak a munkájukról, kiemeli tapasztalataikat, beszámolóikat és egyéb más dolgokat a digitális műveltség fejlesztése céljából. 
  • A digitális műveltség oktatása elősegíti, hogy a diákok ezen készségeket és tudást átvigyék a munkaerőpiacra. A digitális műveltséggel kapcsolatos megállapítások szoros kapcsolatban vannak a digitális műveltséggel, bizalommal, tapasztalattal és munkahatékonysággal kapcsolatban.
  • A digitális műveltségnek történő kitettség a felsőoktatásban folyamatos tanulásra ösztönöz a digitális készségek és tudást illetően. A megkérdezett posztgraduális képzésen részvevők szerint a digitális készségek fejlesztése folyamatos képzést igényel. Egy megfelelő alappal, a tanulók jól pozicionálhatják magukat a különböző munaerőpiaci igényekkel szemben. 

A hatástanulmány megmutatja, hogy a digitális műveltség túlmegy bizonyos digitális eszközök működtetésén. Megmutatja, hogy a tanulók -- akik a tervezéshez és fejlesztéshez digitális eszközöket használnak -- hogyan alkalmazkodnak a különböző munkakörülményekhez, hogyan járulnak hozzá a munkafolyamathoz és hogyan lehetnek sikeresek.

A tanulmány javaslatokat is tartalmaz a felsőoktatási intézmények számára a posztgraduális képzésen résztvevők digitális műveltségének és készségének a tanítása szempontjából. Ezek közé tartozik a digitális műveltségi szakadék megállapítása az iparági résztvevőkkel, a tanulási és fejlesztési rendszerek áttervezése a jövőbeli munka összehangolásával, és az élethosszig tartó tanulásban rejlő szokások és lehetőségek fejlesztése.

Az Adobe támogatja a felsőoktatási intézményeket, mivel azok a megfelelő tantervvel innovatív digitális műveltséget biztosítanak, és felkészítik a tanulókat a jövőre. Tanítási és tanulási eszközöket biztosítunk, modulokat, tanulói mintafeladatokat, valamint felsőoktatási esettanulmányokat az Adobe Academics oldalon az Adobe Education Exchange-en belül. Számos főiskola és egyetem együttműködik az Adobe-val, hogy Creative Cloud-ot biztosítsanak a tanulóknak és az egyetemi karnak, többek között a Clemson Egyetem, Penn State, Arizonai Egyetem, Miami Egyetem, és az Észak-Karolinai Egyetem.

Ezenkívül együttműködünk különböző iparági partnerekkel a diákok és a posztgraduális képzésen résztvevők készségeinek fejlesztése céljából a gyakornoki programjaink, tanusított programjaink, tervező és elemző versenyeinken keresztül.

Mindenkinek azt javasoljuk, hogy olvassa el az NMC Digitális Műveltségi Hatástanulmányt, valamint a kiegészítő összefoglalót, Digitális Műveltség a Felsőoktatásban.

(Adobe)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram