Neves díjat zsebelt be az Adobe Substance 3D


Díjjal ismerik el a Substance 3D-t a filmes vizuális effektek és az animáció átalakításáért.


Az Adobe Substance 3D Designer és a Substance Engine mögött álló négy 3D-s úttörő szakembert az Academy of Motion Picture Arts and Sciences tudományos és technikai díjjal tüntette ki.

Az Akadémia Sébastien Deguy, a 3D és Immersive részleg alelnöke és Christophe Soum, vezető informatikus a Substance Engine koncepciójáért és eredeti megvalósításáért, valamint Sylvain Paris, a szoftverfejlesztés vezető menedzsere és Nicolas Wirrmann, vezető termékmenedzser a Substance Designer tervezéséért és megvalósításáért kapta az elismerést.

A Substance 3D Designert és a Substance Engine-t többek között a következő filmekben használták: "Pókember: Nincs hazaút", "Dr. Strange az őrület multiverzumában", "Dűne", "Star Wars: Episode IX - Skywalker felemelkedése", "Frozen 2", "Lightyear", "Blade Runner 2049" (a 2018-as vizuális effektek Oscar-díjának nyertese) és "First Man" (amely elnyerte a 2019-es vizuális effektek díját).

A stúdiók a Designer segítségével olyan anyagokat és textúrákat hoznak létre, mint például egy kopott fémfelület vagy egy téglafal, amelyek egyszerű 3D-s alakzatokat alakítanak át egy harcoktól megrongált űrhajóvá vagy egy városi lakóházzá. A műszaki beállítottságú művészek egy vizuális programozási felületen keresztül hozzák létre az anyagokat, majd feltárják a paramétereket, például hogy mennyi kopás látható a fémen, vagy milyen mintázatúak a téglák. A kevésbé technikailag képzett művészek ezeket az anyagokat felhasználhatják, és a paraméterek finomhangolásával gyakorlatilag végtelen variációkat hozhatnak létre, gyakran kihasználva a Substance Engine integrációját a filmiparban széles körben használt 3D alkalmazásokkal, mint például a 3DS Max vagy a Houdini.

 

{"preview_thumbnail":"/wp-content/uploads/2022/migra/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/TzMHqw0Qp-s.jpg?itok=DQsR2EK4","video_url":"https://youtu.be/TzMHqw0Qp-s ","settings":{"responsive":1,"width":"854","height":"480","autoplay":0},"settings_summary":["Beágyazott videó (Alkalmazkodó)."]}

 

"Úgy gondolom, hogy a Substance Designert széles körben használják a VFX-iparban, mert hatékony megoldást kínál a gyártás közbeni időmegtakarításhoz" - mondta Paris. "Ez az idő mind felhasználható az előállított anyagok minőségének növelésére és a végtermék vizuális konzisztenciájának javítására."

A Designer "művészeknek készült művészek által" - mondta Wirrmann. "Az összes node-ot és eszközt, amelyet a Designerrel szállítunk, valójában maguk a textúraművészek készítették, és a felhasználók saját igényeikhez szabhatják őket."

A stúdiók számára a Designer biztosítja a konzisztenciát, a skálázhatóságot és az újrafelhasználhatóságot - mondta Deguy. A művészek létrehoznak egy anyagkönyvtárat, és ezeket az anyagokat használják, hogy biztosak lehessenek abban, hogy az eredeti filmben szereplő űrhajó ugyanúgy néz ki a harmadik folytatásban is. Ha a stúdiónak egy későbbi kiadásban változtatnia kell a felbontáson, akkor egyszerűen módosíthatnak egy beállítást, ahelyett, hogy a nulláról kezdenék újra.

A filmes alkotók nagyra értékelik a Designerrel való munka hatékonyságát. "A Substance lehetővé tette számunkra, hogy a hatalmas mennyiségű eszközt nagyon gyors átfutási idővel dolgozzuk fel, hogy integráljuk őket a felvételekbe" - mondta Elvin Siew, a "Star Wars: Episode IX - The Rise of Skywalker" egyik asset és environment supervisora.

"Nagyon tetszett a Substance Designer teljesítménye és rugalmassága, valamint az a képessége, hogy végtelen számú iteráció hozható létre a felületekből, a szkennelési adatokkal azonos szintű hitelességgel" - mondta Gareth Jensen, a San Franciscó-i Industrial Light & Magic textúrafelügyelője.

Deguy, aki 20 évvel ezelőtt kezdett el dolgozni a Substance-on a doktori disszertációjának részeként, azt mondta, hogy az Oscar-díj az egész Substance-csapat elismerése, számára pedig a beteljesült álom.

 

{"preview_thumbnail":"/wp-content/uploads/2022/migra/styles/video_embed_wysiwyg_preview/public/video_thumbnails/zS0vPbYAxUo.jpg?itok=gn92yJkd","video_url":"https://youtu.be/zS0vPbYAxUo ","settings":{"responsive":1,"width":"854","height":"480","autoplay":0},"settings_summary":["Beágyazott videó (Alkalmazkodó)."]}

 

A filmes művészek az Adobe Substance 3D-t használják olyan anyagok és textúrák létrehozására, amelyekkel a sima 3D-s objektumok valósághűnek és élethűnek tűnnek. A kép az Industrial Light & Magic jóvoltából.

"Megpróbáltam bejutni a filmes iskolába, mielőtt elkezdtem volna a PhD-képzést, de elutasítottak" - mondta Deguy, aki ezután megalapította az Allegorithmicot, a Substance úttörőjét, amely 2019-ben csatlakozott az Adobe-hoz. "Ezzel a díjjal azt látni, hogy elismerik, hogy amit tettünk, elég jelentős hatással volt magára a filmkészítés, a vizuális effektek és az animáció művészetére és tudományára, hihetetlen érzés, mert amióta az eszemet tudom, szenvedélyesen rajongok a filmművészetért. Ez nagyon-nagyon különleges érzés számomra, és tudom, hogy a csapatban sok ember számára is különleges érzés."

 

(Adobe)

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram