Beleláthatsz a döntési folyamatba, és az elsők között ismerheted meg a 2019-es év színét, ami hatással van divatra, dizájnra és mindennapi életünkre.
De mi is az a PANTONE?
Több mint 10 millió tervező és gyártó világszerte támaszkodik a PANTONE termékeire és szolgáltatásaira, amik segítenek meghatározni számukra a színeket, az inspirálódástól kezdve a megvalósítás pillanatáig. A PANTONE egy amerikai cég, székhelye pedig New Jersey. A vállalatot leginkább a PANTONE Színegyeztető Rendszerről, vagyis a PANTONE Matching System (PMS) ismerik, ami lényegében egy szabadalmaztatott színtér, és elsősorban nyomtatásra használják a különböző iparágak. Emellett még színes festékeket, szöveteket, sőt, műanyagot is előállítanak. A PANTONE korábban kereskedelmi nyomtató cégként kezdte, mára már a világ egyik vezető vállalataként tartják számon.
A színegyeztető rendszer mögött rejlő ötlet az volt, hogy a tervezők be tudják tartani a színhűséget, függetlenül attól, hogy milyen berendezést használtak egy adott szín előállítása során. Szépen lassan ezt a rendszert átvették a grafikus tervezők és a nyomdák, így igazítva a színeket a különböző szabvány elvárásokhoz, anélkül, hogy egymással kellene azokról egyeztetniük. Mivel a PANTONE Színegyeztető Rendszer egy olyan színreprodukciós rendszer, ami egyedileg szabványozza a színeket, az előállítók a kiadott szabványra hivatkozva helytől függetlenül tudják azt használni.
A rendszer emellett rengeteg új, különleges szín előállítását teszi lehetővé, a fémestől kezdve egészen a foszforeszkálósig – amit csak el tudunk képzelni. A PANTONE Color Institute testreszabott színstandardokat, szín tanácsadást, trend előrejelzéseket is nyújt a piaci szereplőknek, beleértve az év PANTONE színét, a Fashion Runway színes trendjelentéseket, és a színpszichológiát is.
Az év PANTONE színe
A PANTONE minden év decemberében kihirdeti az év színét. A vállalat évente kétszer szervez olyan zártkörű megbeszéléseket, ahol a különböző nemzetek küldöttjei vitatják meg a színszabványokat. Hosszú órák és viták sorozata után kiválasztják a következő év színét, ami hűen képes tükrözni az adott év korszellemét. A PANTONE szerint ez az évente megválasztott szín jelképezi az emberi kultúra hozzáállását és érzéseit az adott időszakban.
A kiválasztott árnyalat természetesen visszaköszön a divatvilágban, a sminktrendekben és a lakberendezésben is. 2017-ben a levélzöld lett az év színe, 2018-ban pedig az ultraibolya.
A PANTONE igazgatója azt nyilatkozta, hogy az ultra viola árnyalat pont olyan összetett, mint a világ, amiben jelenleg is élünk. „A lila egy bonyolult szín. Bonyolult világban élünk, ezért egy bonyolult színt választottunk.” (Lee Eisenman) Izgalmas hetek elé nézünk, ugyanis a 2019-es év színét még csak most készülnek majd bejelenteni!
A PANTONE Webinar
A PANTONE Color of the Year 2019 Webinar egynapos szemináriumára bárki jelentkezhet, akit érdekel.
A szemináriumon tartott a gyorstalpalókon lesz szó a színes fizikától a világításig, a színösszeállításoktól a színadatokig, illetve megtanulhatják a résztvevők, hogyan mérhetnek meg és értelmezhetnek különböző szín-adatokat. Emellett az érdeklődők beleláthatnak az év színének kiválasztási folyamatába is, és rengeteg egyéb érdekességgel. Szerencsére ezeket az webinar-t több időpontban hirdetik meg, így bárki kiválaszthatja magának a megfelelő dátumot és időpontot. Legközelebb december 7-én, délután 4 órától kínálnak erre alkalmat.
A PANTONE webinar eseményre ide kattintva tudsz regisztrálni.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.