Mire vágynak a kreatívok 2022-ben?


A világnak évről évre egyre nagyobb kreatív energiára, ezáltal pedig egyre több alkotó emberre van szüksége. A legnagyobb világmárkák is csak akkor sikeresek, ha a dolgozóik szárnyalni tudnak a munkában. Összeszedtük, mi inspirálja a kreatívokat, mivel töltődnek fel munka előtt.


leadkep_kreativ2022.jpg

 

Nagy-Britanniában, Franciaországban és Németországban összesen több mint 1000, többféle területen dolgozó kreatívval, valamint a Creator Collective tagjaival beszélgettek az Adobe közvélemény-kutatása során. Első sorban arra voltak kíváncsiak, 2021-ben miből tudtak ihletet meríteni, illetve mire számítanak a következő évben. 

Hogyan kezdenek neki egy munkának? Érdekes módon a legnépszerűbb válasz az volt, ami elsőre a legkevésbé hangzik kreatívan: az alkotók 43%-a kutatással vág bele egy új projektbe. Ezt követi az a 27%, akik edzéssel, testmozgással indítanak, és 26%, akik egy meditációs elmélyülés után érzik úgy, hogy készen állnak valami újra. Az alkotók 79%-a pedig még kreatívabbnak érzi magát, ha valakivel kollaborálva dolgozhat. Érdemes ezt megjegyezni és szem előtt tartani, amikor az ideális munkakörnyezet kialakításáról van szó.

 

kép02.jpg

 

Az érem másik oldalán persze ott van mindaz, ami gátolja a kreatív energiákat. A megkérdezettek harmada mondta azt, hogy egy-egy mentális akadály miatt érzi azt, hogy nem tudja a legjobb teljesítményt nyújtani. A másik harmad jellemzően a pénzügyek miatt aggódik és emiatt kevésbé tud koncentrálni. 

A legnagyobb meglepetést az okozta, hogy az eddigiekkel ellentétben nem a barátok, vagy a család nyújtja a legnagyobb inspirációt, hanem a közösségi média. A kreatívok 26%-a a különböző közösségi média platformokon keres ihletet, amely mögött kevéssel maradnak le a fotósok (25%) és a zenészek (24%). A legnépszerűbb még mindig a YouTube, de ha arról van szó, hol osztják meg szívesen munkájukat, akkor mindenki az Instagramot említi. Nem sokkal marad le ezek mögött a TikTok, ami már múlt évben is hihetetlen népszerűségre tett szert. Ez valószínűleg 2022-ben sem fog megállni.

 

leadkep_kreativ2022.jpg

 

Végső soron a legfontosabb, hogy támogassuk a kreatívokat. Teremtsük meg számukra a megfelelő munkakörnyezetet és segítsünk nekik, hogy kibontakoztathassák tehetségüket!

 

(Adobe Blog)

Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.

Copyright © 2023 Trans-Europe Zrt. Minden jog fenntartva.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram