Az ezredfordulón születettek fele szeretné a mobilját használni az adminisztrációs feladatok elvégzésére, de csak a cégek 35% foglalkozik ezzel komolyan az Abbyy legújabb felmérése szerint. A vállalkozások inkább küzdenek a digitalizálással, mivel az alkalmazottak 46%-a a ceruza és papír használatát egyszerűbbnek találja.
A dolgozók 91% nem ismeri fel a mobil eszközök előnyeit, mivel a mai napig a desktop / laptop alapú munkavégzést részesítik előnyben - derül ki a digitális tartalommenedzsment vezető gyártója, az Abbyy által 2019 elején készített felmérésből.
A felmérést 1246 angliai alkalmazott között végezték, akik közül csak 35% használt mobil eszközöket admin feladatokat, annak ellenére hogy 43%-uk szeretné erre használni ezeket. Az ezredforduló szülöttei különösen rajonganak a mobilért, ahol 55%-uk szeretne ezzel dolgozni, miközben ténylegesen csak 43%-uk végzi a munkáját ténylegesen ilyen eszközökkel. Az idősebb generációk is nyitottak a mobillal végzett adminisztrációra, az X generáció 41%-a használná, míg ténylegesen 35% használja ezeket.
Ugyanakkor az is nyilvánvaló hogy sok alkalmazott a legújabb mobilos technológiák használatát körülményesnek találja - 46%-uk a papírt és ceruzát részesíti előnyben a napi admin feladatokhoz. UK-ben jellemzően a desktop munkaállomások uralják a munkahelyeket, függetlenül attól, hogy a távmunka gyorsan terjed és a millennium digitálisan jól képzett szülöttei mostanában állnak munkába. Kb. a dolgozók fele (48%) használ desktop-ot vagy laptop-ot a könnyebb használhatóság miatt, 41%-uk pedig a gyorsaságot hozza fel előnyükként.
A felmérés jól bizonyítja, hogy bár azt hisszük hogy okosabb, elsősorban digitális érában élünk és dolgozunk, messze nem használjuk ki a technológiában rejlő lehetőségeket, annak ellenére hogy a dolgozók 36%-a kényelmesebbnek, 37%-uk pedig gyorsabban tartja a mobil technológiákat.
Ráadásul az automatizálás is igencsak alacsony szintű. Egy korábbi ABBYY kutatásban úgy találták hogy egy átlagos héten a dolgozók 39%-a 1-2 napot tölt adatbázisok karbantartásával, 18%-uk két napot az adatok bevitelével. Mégis körülbelül kétharmaduk (63%) szeretné ezeket a feladatokat robotokra bízni - enélkül viszont 15%-uk próbálja meg elkerülni a “nemszeretem” feladatokat.
Összességében tehát hatalmas mennyiségű időt töltenek olyan feladatok elvégzésével, amelyek automatizálhatóak vagy felgyorsíthatóak lennének mobil technológiák használata révén, néhány feladat pedig akár le is kerülhetne az elvégzendők listájáról. Ahogy egyre több technológiában jártas fiatal kerül a munkahelyekre, úgy válik egyre inkább az ő szerepük és véleményük meghatározóvá és a mobilok is egyre inkább a hatékony és használható platformok közé kerülnek.
“Nagyon meglepő, hogy a mobil és az automatizáció még mindig nincs kihasználva, különösen ilyen technikai lehetőségek mellett” - mondta Bruce Orcutt, az ABBYY ügyvezetője. “A cégeknek és a szoftverfejlesztőknek a mobil felhasználói felületeket még barátságosabbá kell varázsolniuk, a kényelmet, a könnyű használhatóságot és a sebességet szem előtt tartva”.
Orcutt folytatta: “Ahogy a jövő munkatársaira készülünk egy olyan kultúrában, ami a mobil által biztosított kényelemre épül, a szervezeteknek okosabb munkahelyi eljárásokat kell kidolgozniuk. Oktatniuk kell a dolgozóikat arra, hogy hogyan hozzák ki a legtöbbet ezekből a platformokból, növelve így a produktivitást és munkakedvet.”
(Abbyy)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.