A fotorealisztikus ipari szabványt megtestesítő mental ray renderelő motor legújabb 3.7+ verziója az Autodesk 3ds Max 2010 szoftverbe lesz integrálva.
A mental ray 3.7 mostantól a MetaSL univerzális shader leíró nyelvet fogja használni, így a művészek ezentúl az összes népszerű szoftveres és hardveres platformra fejleszthetnek shadereket. Ha ezentúl egy szoftver, GPU vagy CPU alapú renderelő rendszer új verziója jelenik meg, akkor nem szükséges a shadereket ezek új lehetőségeihez igazodva újra elkészíteni, mivel a MetaSL shaderek automatikusan felismerik az aktuális platform lehetőségeit és ehhez automatikusan igazodnak.
A mental mill Artist Edition szoftver az Autodesk 3ds Max 2010-ben jelenik meg, ami a MetaSL-alapú shaderek natív renderelésére nyújt majd lehetőséget, kihasználva már a program jelenlegi node struktúráját.
"Most először válik elérhetővé az egyesített szoftver/hardver shader megjelenítés és a render minőséget adó viewportok használata. Ezentúl a felhasználók sokkal gyorsabban tudják majd finomhangolni a beállításaikat, s sokkal kevesebbet kell várniuk a renderelés eredményére" - mondta Ken Pimentel, a 3ds Max termékmenedzsere.
Várjuk Olvasóink véleményét a Fórumba!
Forrás:
VFX World
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.