Ha egy kisebb vállalkozás marketingszakértője vagy, esetleg egy kevésbé finanszírozott vállalati részleg kommunikációért felelős személy, akkor a munkád szórakoztató része közé tartozik az is, hogy nincs két ugyanolyan napod. Nem árt elsajátítanod azt a képességet, hogy gyakorlatilag bármilyen típusú élményt létre kell tudj hozni virtuálisan.
Nagy kihívás, hogy megnövekedett tartalom iránti kereslet ezért nagyobb sebességre kell kapcsolnunk ha sikert akarunk elérni. "Elég nagy nyomás nehezedik ránk, hogy több tartalmat állítsunk elő, mert a marketingeseknek már nem elég érdekes tartalmakat előállítaniuk, hanem sokkal inkább személyre szabottá kell őket tenni és sokkal célzottabbá” - mondja Ileana Funez, az Adobe Creative Cloud marketing managere. "Korábban a vállalatoknak egy közösségi médiacsatornája volt. Most ezerféle socialmédia oldalak tömkelegét kell létrehozni minden egyes termékvonalukra. "
Míg egyes vállalatoknak külön tervezési részlegei vannak, sok esetben csak arra számíthatsz bekerülésedkor, hogy szépen beletanulsz te magad is ebbe a területbe - függetlenül attól, hogy van-e kreatív tapasztalatod a munkához.
Az első lépések a megfelelő eszközökkel kezdődnek
Az Adobe Creative Cloud megoldások rövid távon segíthetnek a szervezeti és fogyasztói igényeknek, miközben hosszú távon fejlesztik a tartalomfejlesztési készségeket. A tartalom létrehozási folyamat egyszerűsítésére tervezett szoftverekkel - és a könnyen elérhető segítséggel - könnyedén, kreatív tapasztalat nélkül lehet létrehozni design elemeket.
Az első lépés? A megfelelő eszközök használata! Az Adobe Creative Cloud for teams-ben több, mint 20 mobil és asztali alkalmazást használhatunk a marketingstratégiák fejlesztéséhez. Ráadásul a széles felhasználói közösség és az átfogó erőforrások nagyobb sebességet biztosítanak.
Adobe Photoshop
Ilyen egyszerű...mindig kezdjük a Photoshop-al. Viszonylag könnyű megtanulni, és segít a különböző projektek megvalósításában. Amint Ileana azt már említette: "Szinte mindent megtehetsz a Photoshop-al." Az egyszerű eszközöket szerkesztheted és retusálhatod a vállalat webhelyére, e-mailjeire és más kreatív tartalmakra. A lehetőségek végtelenek. Az Adobe Stock Photoshop sablonokat is tartalmaz.
Adobe Spark Post
A Photoshop előfizetők hozzáférést kapnak a Spark Post-hoz is, amely a leggyorsabb megoldást biztosítja a grafikák gyors elkészítéséhez. A platform egyszerűvé teszi a tartalom létrehozását és automatikusan át is méretezi azokat, hogy megfeleljenek a Facebook, a Twitter és az Instagram követelményeinek.
Adobe Spark Video
Ha videó vagy a multimédia tartalmat kell létrehoznod, akkor a legjobb lépés a Spark Video - amely szintén jár Photoshop előfizetésedhez. A Spark Video ideális például diavetítések, prezentációk és hirdetések készítésére.
Adobe Premiere Rush
Ez az új termék jelenleg béta verzióban van, és ideális a videóvezérelt tartalomhoz is, ez főleg jól jön ha nem rendelkezel videóvágó háttérrel.
Adobe Lightroom
Ha csak alap dolgokat szeretnél szerkeszteni egy képen, vagy kis mértékben retusálni azt, akkor használd a Lightroom-ot. Ez egy gyors módja annak, hogy feljavítsd képeidet, amelyek nem igényelnek sok manipulációt.
Adobe InDesign
Míg a képekkel teli tartalmak összeállításához, a Photoshop a legjobb megoldás, az InDesign ideális szöveges dokumentumok készítéséhez - például hírlevelek vagy borssúrák készítéséhez.
Adobe Stock
Ha idő vagy pénzszűkében vagy, de professzionális képekre van szükséged a következő tartalmadhoz, akkor a legmegfelelőbb számodra az Adobe Stock, mely végtelen mennyiségű fotót, illusztrációt és sablont kínál.
A kreativitás csúcsa
A következő lépés nagyon egyszerű: Tűrd fel az ingujjad és kezdj neki. Az Adobe Creative Cloud segítségével elérhetsz különböző oktatóanyagokat és tanítási módszereket, így biztosítva az ehhez szükséges erőforrásokat ahhoz, hogy megtanuld használni az alkalmazásokat.
A közösségi média kiváló platform a tesztvezetéshez és a kreatív készségek fejlesztéséhez. "Szerintem a közösségi médiában bármi jó kiindulópont, mert a közösségi média tartalmának nem kell tökéletesnek lennie" - mondja Ileana. "Valójában,minél egyedibb, annál jobban vonzza a közönség figyelmét.
A social média tartalom létrehozása nem igényel olyan sok időt. Az e-mail kampányok és hírlevelek egy másik nagyszerű hely a kísérletezéshez a kezdeti tartalmak létrehozásához. Marketingesként amúgyis az e-mailek mestere vagy, miért ne legyél a kreatív tartalmoké is? Kezd a meglévő e-mail szoftverével és sablonjaival, majd fokozd őket a Photoshop alkalmazással kibővített képekkel szinkronizálva a vállalat márkajelzésével.
A jövő a tartalomfejlesztés. Használd az Adobe Creative Cloud fort Teams-t a gyors és kreatív tartalomgyártáshoz.
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.