Már béta Nvidia driver is van hozzá.
Az OpenGL API túlzás nélkül nevezhető a platformok között legjobban elterjedt és egyben legfejlettebb 2D/3D alkalmazásprogramozási felületnek. A szabvány legfrissebb, 4.3-as verziószámot viselő specifikációja számos hasznos újítással érkezik, amelyek rendkívül jó szolgálatot tehetnek a következő generációs alkalmazások és játékok esetében.
Az új szabvány természetesen a régebbiekkel tökéletesen kompatibilis marad, így az alkalmazások apránként kezdhetik el kiaknázni az új szabvány nyújtotta lehetőségeket, a régi funkciók pedig továbbra is elérhetőek maradnak. Az új specifikáció kibővített funkcionalitást biztosít a fejlesztők számára, de ezzel együtt az alkalmazások teljesítményének javításában és a GPU-ban rejlő lehetőségek minél hatékonyabb kiaknázásában is segít.
Az OpenGL 4.3 specifikációja az alábbi újításokat kínálja:
-
Compute shaderek, amelyek képesek kiaknázni a GPU hatalmas párhuzamos teljesítményét
-
Shader Storage Buffer Objektumok, amelyek lehetővé teszik a vertex-, tesszellációs-, geometriai-, fragment- és számítási shaderek számára nagymennyiségű adatok írását és olvasását, valamint a különböző shader szintek közötti továbbítását.
-
Textúra Paraméter Lekérdezések, amelyekkel feltérképezhetőek az éppen aktuális platformmal kapcsolatos textúra paraméter megkötések.
-
Alapértelmezetten rendelkezésre álló, magas minőséget biztosító ECT2/EAC textúra tömörítési eljárás, amely szükségtelenné teszi a platformonként eltérő „textúra eszköztár” alkalmazását.
-
Hibafelismerő képesség, amely lehetővé teszi, hogy a fejlesztő az alkalmazás fejlesztése során hibaüzeneteket kaphasson.
-
Textúra nézetek a textúrák több, különböző módon történő alkalmazásának megkönnyítésére, méghozzá a textúra adatainak duplikálása nélkül.
-
Indirekt Multi-Draw funkció, amely lehetővé teszi a GPU számára, hogy kiszámoljon és egy buffer objektumban eltároljon több multi-draw parancshoz tartozó paramétert, majd ezeket a pramétereket egyetlen draw paranccsal újra használhassa.
-
Komolyabb biztonság a memóriakezelés esetében, így az alkalmazások nem tudnak saját buffer területükön kívül olvasni/írni
-
Több alkalmazás hatékonyabb kezelését megvalósító bővítmény, amely biztosítja, hogy a többi alkalmazás akkor is zavartalanul futhasson tovább, ha egy alkalmazás GPU resetet okoz.
Az Nvidia már ma elérhetővé tette az első olyan béta drivereket, amelyek OpenGL 4.3-as támogatást nyújtanak, így az Nvidia asztali videokártyáihoz már el is érhetik a fejlesztők a fentebb tárgyalt új funkciókat.
A friss, Windows és Linux operációs rendszerekhez készített Nvidia driver itt található.
(iPon)
Figyelem! A tartalom legalább 2 éve nem frissült! Előfordulhat, hogy a képek nem megfelelően jelennek meg.